قائم مقام مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار پیامی در توئیتر از سفر خود به تهران برای حل اختلافات باقیمانده در مذاکرات وین خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، انریکه مورا، قائم مقام مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که همزمان در وین به عنوان هماهنگ‌کننده مذاکراتِ رفع تحریم‌ها فعالیت می‌کند، در صفحه شخصی خود در توئیتر اعلام کرد: «روز شنبه برای دیدار با علی باقری کنی و گفتگو درباره شکاف‌های باقیمانده در مذاکرات وین به تهران سفر می‌کنم. ما باید مذاکرات احیای برجام را به نتیجه برسانیم.»

مورا پیش از این نیز در پیامی از حساس بودن مذاکرات و لزوم رسیدن به نتیجه خبر داده بود. مورا در ماه‌های اخیر بر این موضوع که لازم است مذاکرات هر چه سریعتر به نتیجه برسد تاکید کرده است.

طرف‌های غربی مذاکرات وین با فشار بر ایران برای رسیدن به یک توافق بار‌ها به صورت دروغین برای مذاکرات وین ضرب‌الاجل اعلام کرده‌اند. این مذاکرات در راستای احیای برجام به همان شکل اولیه و بازگرداندن طرف آمریکایی به این توافق انجام می‌شود.

مقامات ایران از ابتدای مذاکرات همواره تاکیدشان بر لغو حداکثری تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران برای رسیدن به نتیجه بوده است.

طرف‌های غربی به ویژه آمریکا اما با کارشکنی و سنگ‌اندازی رژیم صهیونیستی مدام تلاش کرده‌اند با بهانه‌های واهی از رسیدن به توافق سر باز بزنند.