رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس ضمن تبریک عملیات بنی براک گفت که این عملیات نقشه فلسطین را از نو ترسیم کرد و نشان داد آینده فلسطین در دستان صاحبان قانونی آن خواهد بود.

به گزارش مرور نیوز به نقل از پایگاه الکترونیکی جنبش حماس، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش با صدور بیانیه‌ای عملیات استشهادی «بنی براک» در شرق تل آویو را که به کشته شدن پنج صهیونیست منجر شد، تبریک گفت.

در این بیانیه آمده است: ملت فلسطین و آزادگان امت به عملیات قهرمانانه «ضیا حمارشه» افتخار می‌کنند. او با این عملیات به تمام ساختار رژیم صهیونیستی ضربه وارد کرد و در آستانه روز زمین که روح پاسداری از این سرزمین مبارک را در میان ملت فلسطین زنده نگه داشته است، نقشه وطن را از نو ترسیم کرد.

حمارشه با عملیات خود حامل این پیام بود که آینده در دستان صاحبان قانونی سرزمین فلسطین است نه رژیم صهیونیستی یا سازشکاران و کسانی که با این رژیم هماهنگ هستند.

در ادامه بیانیه هنیه تأکید شده است: ملت فلسطین که چنین قهرمانانی را در جنین و النقب پرورش می‌دهد که همچنان شمشیر «القدس» آهیخته در غزه در ماه رمضان گذشته را غلاف نکرده‌اند، تأکید می‌کنند که نسل‌های ملت فلسطین، تسلیم شدن و کم کاری را با وجود هزینه‌های آن نخواهند پذیرفت.

هنیه در پایان بیانیه‌اش تصریح کرد: این همان مقاومت دلاورانه، مشروع و اخلاقی است که اشغالگری را پایان می‌دهد، شهرک‌های صهیونیست نشین را از هم فرو می پاشد و بار سنگین آن را از روی سینه ملت، مقدسات و اسرای قهرمان فلسطین پاک و بازگشت به سرزمینی که از آن آواره شده‌ایم فراهم می‌کند.