بر اساس آمار سازمان دهندگان مراسم شام کاخ سفید بیش از ۱۰ درصد از شرکت کنندگان در این میهمانی به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش مرور نیوز، سازمان دهندگان مراسم شام کاخ سفید اعلام کردند شمار مبتلایان به کرونا در این میهمانی به ۶۷ نفر افزایش یافته است و یکی از کسانی که در این میهمانی به کرونا مبتلا شده است وزیر کشاورزی آمریکا "تام ویکساک" است که سومین عضو کابینه بایدن است که بعد از شرکت در این میهمانی به کرونا مبتلا شده است.

واشنگتن پست نوشت: آمار مبتلایان به کرونا در مراسم میهمانی شام رئیس جمهور آمریکا شامل کارکنانی نیست که امور مربوط به این میهمانی را انجام داده اند.

مسئولان کاخ سفید این میهمانی را در هتلی در واشنگتن برگزار کرده بودند.

سازمان دهندگان این میهمانی می‌گویند میهمانی شام رئیس جمهور با کشاورزان بعد از دو سال وقفه امسال روز دوم آوریل برگزار شد و در مجموع ۶۳۰ نفر در این میهمانی شرکت کردند.

گفته شده در حالی که خدمه برگزاری میهمانی اکثر در جریان میهمانی ماسک بر صورت داشتند، اما اکثر شرکت کنندگان در میهمانی ماسک نداشتند.

وزیر کشاورزی آمریکا هم روز شنبه در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که تست کرونای وی مثبت شده است. وزیر تجارت و دادستان کل آمریکا هم که در این میهمانی شرکت کرده بودند بعد از این میهمانی به کرونا مبتلا شده اند. مسئول برگزاری این میهمانی گفته همه میهمانان شرکت کننده تاییدیه تزریق واکسن کرونا ارائه کرده بودند.

واشنگتن پست نوشته در حالی که امسال اکثر کار‌ها و فعالیت‌ها به روند عادی بر می‌گردند مراسم شام کاخ سفید با حضور کشاورزان آمریکایی برگزار شد و در این میهمانی بعنوان یک گردهم آیی مهم اکثر مقام‌های ارشد دولت آمریکا، روزنامه نگاران و مسئولان کاخ سفید حاضر می‌شوند.

اما ابتلای شمار قابل توجهی از شرکت کنندگان در این میهمانی به کرونا به مسئولان آمریکا را شوکه کرده و نشان دهنده آن است که ویروس کرونا همچنان در حال گسترش است هر چند در ماه‌های اخیر شمار بستری شدگان کرونا در بیمارستان‌ها بشدت کاهش یافته است.

هفته گذشته در حالی که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دو بار با نانسی پلوسی رئیس کنگره آمریکا دیدار‌های کوتاهی داشت پلوسی ابتلای خود به کرونا را اعلام کرد و مسئولان کاخ سفید هم گفتند که این دیدار‌ها کوتاه بود و بایدن در این دیدار‌ها در وضع خطرناک قرار نگرفته است. متخصصان سلامت می‌گویند باید برای محافظت از رئیس جمهور ۸۰ ساله آمریکا در برابر کرونا تدابیر ویژه‌ای اتخاذ بشود.

مدیر ارتباطات کاخ سفید هم گفته ممکن است تست کرونا بایدن هم مثبت بشود. وی گفت بایدن دْزهای اولیه واکسن کرونا و ۲ دْز تقویتی را هم تزریق کرده است. وی گفت ما هر اقدامی را انجام می‌دهیم تا مطمئن بشویم که از رئیس جمهور در برابر کرونا محافظت کامل می‌شود.