پس از مراسم تشییع پیکر شهید فلسطینی در جنوب بیت‌لحم درگیری‌ میان فلسطینی‌ها و نیروهای اشغالگر اسرائیلی مجددا آغاز شد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روزنامه عربی۲۱، درگیری میان فلسطینی‌ها با نیروهای اشغالگر اسرائیلی در منطقه "التل" در بخش قدیمی شهر قدس و بلافاصله پس از مراسم تشییع پیکر شهید فلسطینی آغاز شد و در نتیجه آن تعدادی از شهروندان فلسطینی زخمی و برخی دچار مشکلات تنفسی شدند.

همزمان در نقاط مختلف کرانه باختری نیز درگیری‌هایی با نیروهای اشغالگر آغاز شدند. فلسطینی‌ها در پاسخ به فراخوان‌ها برای همبستگی با ساکنان شهر جنین که در معرض محاصره و یورش‌های مکرر اشغالگران قرار دارد، به خیابان‌ها آمدند.

همچنین اشغالگران روز دوشنبه در قدس اشغالی سه جوان را از شهرک سلوان واقع در جنوب مسجد الاقصی بازداشت کردند.

مرکز اطلاعات "وادی حلوة" در این خصوص گزارش داد، نیروهای اشغالگر به محله بئر ایوب در سلوان یورش برده و سه جوان به نام‌های محمد زیتون، معاذ زیتون و تامر المحتسب را بازداشت کردند.

علاوه بر این، نیروهای اشغالگر یک جوان اهل شهر قدس را قبل از دستگیری در یکی از ایستگاه‌های قطار در خیابان یافا واقع در غرب این شهر به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند.

یک منبع در مقاومت فلسطین اظهار کرد: ما اقدامات شهرک‌نشین‌ها در مسجد الاقصی را بازی با آتش و تحریک احساسات اعراب و مسلمانان می‌دانیم.

در همین راستا، استفان دوجاریک، سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی ضمن ابراز نارضایتی از افزایش تعداد کشته‌ها، اعلام کرد که با نگرانی بالایی افزایش خشونت‌ها در اراضی اشغالی فلسطینی را دنبال می‌کند.

دوجاریک به نقل از گوترش بار دیگر تاکید کرد: کودکان هرگز نباید هدف خشونت و آزار قرار بگیرند و از ارتش رژیم صهیونیستی می‌خواهیم بالاترین سطح خویشتن‌داری را در پیش گرفته و از قدرت کُشنده علیه فلسطینی‌ها استفاده نکند مگر به عنوان آخرین گزینه و زمانی که برای حفاظت از جان انسان‌ها اجتناب‌ناپذیر باشد.

دبیرکل سازمان ملل در ادامه اظهار کرد: به همکاری با همه طرف‌ها برای آرام کردن شرایط ادامه خواهیم داد.

تور وینسلند، هماهنگ‌کننده ویژه روند صلح در خاورمیانه نیز گفت: از خبر کشته شدن یک زن فلسطینی غیرمسلح به دست سربازان اسرائیلی در بیت‌لحم آن هم در شرایطی که به نظر می‌رسد تهدیدی ایجاد نمی‌کرده، شوکه و ناراحت شدم، باید تحقیقی جامع در خصوص چنین اقداماتی انجام شود.