والی طالبان در ولایت هرات با حضور در کنسولگری ایران گفت: پیش‌بینی نمی‌کردیم که افراد معترض قصد حمله و بی‌احترامی داشته باشند و نسبت به این رفتار متاسفیم.

به گزارش مرور نیوز، در پی تعرض عده ای به کنسولگری ایران در هرات، مولوی نوراحمد اسلام‌جار والی طالبان در هرات بامداد امروز در محل کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات حضور یافت و با محمد صدیقی‌فر سرکنسول کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

والی طالبان در ولایت هرات با دلجویی نسبت به بروز حوادث روز گذشته در مقابل نمایندگی ایران گفت: پیش‌بینی نمی‌کردیم که افراد معترض قصد حمله و بی‌احترامی داشته باشند و نسبت به این رفتار ابراز تأسف نمود.

مولوی اسلام‌جار همچنین وعده داد که امنیت اماکن دیپلماتیک و دیپلمات‌های ایران به صورت کامل تأمین خواهد شد و هیچ مانع امنیتی برای ادامه فعالیت نمایندگی این کشور در ولایت هرات وجود ندارد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که تعدادی از شهروندان افغانستان روز گذشته (دوشنبه) به سفارت ایران در کابل و کنسولگری این کشور در هرات تعرض کردند.

به دنبال این اتفاقات سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز با یادآوری مسؤولیت قطعی هیأت حاکمه سرپرستی افغانستان در حفاظت از امنیت سفارت و سرکنسولگری‌های ایران در افغانستان، نسبت به طراحی‌های توطئه گران و بدخواهان دو کشور هشدار داد.