مشاور سیاسی رئیس امارات متحده عربی گفت: امارات اهتمام جدی به برقراری راه‌های ارتباط با همه همسایگانش دارد و منشأ هیچ آسیبی برای همسایگان از جمله ایران نخواهد بود.

به گزارش مرور نیوز به نقل از خبرگزاری امارات(وام)، انور قرقاش مشاور سیاسی رئیس امارات متحده عربی به موضع گیری درباره ایران پرداخت و تأکید کرد که امارات منشأ هیچ آسیبی برای کشورهای همسایه از جمله ایران نخواهد بود.

وی ضمن تاکید بر برقراری پل ارتباطاتی با همسایگان افزود: امارات اهتمام جدی به برقراری راه‌های ارتباط با همه همسایگانش دارد و منشأ هیچ آسیبی برای همسایگان از جمله ایران نخواهد بود.

مشاور سیاسی رئیس امارات در ادامه تصریح کرد: ثبات و شکوفایی منطقه‌ای در سایه تحولات جهانی مسئولیتی جمعی و نیازمند عرصه‌های همکاری در سطح منطقه با حضور ایران و ترکیه بر اساس اصل مخالفت با خشونت و احترام به حاکمیت ارضی کشورها و گسترش عرصه‌های همکاری اقتصادی است.

پیش از این هم انور قرقاش با انتشار توییتی اعلام کرده بود: در رویکرد ما برای تقویت پیوند و برای تقویت ثبات و رفاه، امارات از گفتمان‌های تقابلی و قطب‌بندی کردن، فاصله می‌گیرد و رابطه ما با همسایه‌مان ایران، در هسته اصلی این روند قرار می‌گیرد. ارتباطات دیپلماتیک و همکاری اقتصادی راه امارات برای تعامل با مسائل باقی‌مانده از گذشته و برنامه‌های آینده است.

قرقاش در گفت‌وگو با شبکه سی ان ‌ان هم اعلام کرده بود که کشورش در پی یافتن روشی برای همکاری مؤثر با ایران و برقراری ثبات و شکوفایی در کل منطقه است.

قرقاش همچنین تاکید کرد که منطقه خاورمیانه شاهد تغییرات بنیادی است اما باید همپای تغییرات جهانی پیش برود و راه آن تمرکز بر مسائل غیر سیاسی است.