کمیته حمایت از اسرای فلسطین از بازداشت ۴۷۰ فلسطینی در جریان درگیری‌های روز گذشته در مسجدالاقصی خبر داده است.

به گزارش مرور نیوز، سازمان هلال احمر فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در جریان درگیری‌های روز گذشته میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها در قدس و کرانه باختری ۳۴۴ فلسطینی زخمی شدند.بر اساس این گزارش حال شماری از فلسطینیان از سوی منابع بیمارستانی وخیم گزارش شده است. این درحالی است که کمیته حمایت از اسرای فلسطین نیز از بازداشت ۴۷۰ فلسطینی در جریان درگیری‌های روز گذشته در مسجدالاقصی خبر داده است.

از سوی دیگر، ساکنان شهر «ام الفحم» واقع در کرانه باختری در حمایت از قدس و مسجد الاقصی و محکومیت حمله وحشیانه اشغالگران صهیونیست به نمازگزاران فلسطینی تظاهرات کردند. تظاهرات کنندگان با سردادن شعارهایی، خواستار توقف فوری حملات و جنایات اشغالگران علیه مقدسات فلسطین و نمازگزاران شدند.

در همین حال، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارانوت اعلام کرد که یک هواپیمای اختصاصی از مبدا قاهره در فرودگاه بن‌گوریون به زمین نشته است و مشخص نیست که سرنشین آنچه کسی بوده است.

این روزنامه اشاره کرد که بعید نیست سرنشین این هواپیما یک مسئول امنیتی بلندپایه صهیونیست باشد که برای آرام‌سازی اوضاع و جلوگیری از گسترش دامنه تنش و درگیری‌ها در اراضی اشغالی راهی مصر شده است.