طبق اعلام دفتر کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل بیش از ۴.۷ میلیون اوکراینی به دلیل جنگ از کشور گریخته‌اند.

به گزارش مرور نیوز، طبق اعلام دفر کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل از زمان حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه، ۱۹۸۲ غیرنظامی اوکراینی کشته و ۲۶۵۱ تن دیگر زخمی شده‌اند. البته براساس این گزارش تلفات ناشی از جنگ از برخی از مناطق درگیر با تاخیر اعلام شده و برخی از گزارش‌ها هم هنوز تایید نشده‌اند که این می‌تواند باعث شود تلفات جنگ بسیار بیشتر از این آمار اعلام شده باشد.

دفتر کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد: اکثر این تلفات غیرنظامیان در نتیجه استفاده از تسلیحات انفجاری از جمله شلیک‌های توپخانه‌ای سنگین و سیستم‌های راکتی به همراه حملات موشکی و هوایی بوده است.

از میان کشته‌ها، ۵۱۱ مرد، ۳۲۳ زن، ۵۶ پسر، ۳۴ دختر و ۷۲ تن کودک بوده‌اند. به علاوه، جنسیت ۹۸۶ بزرگسال هنوز مشخص نشده است. در مجموع ۲۶۵۱ فرد زخمی هم ۳۱۳ تن مرد، ۲۳۰ نفر زن، ۵۳ دختر، ۵۶ پسر و ۱۴۷ تن کودک هستند و جنسیت ۱۸۵۲ بزرگسال نیز هنوز مشخص نشده است.

بیش از ۴.۷ میلیون اوکراینی از کشور گریخته‌اند

نیروهای مسلح روسیه در ۲۴ فوریه حمله خود را در اوکراین آغاز کردند. از آن زمان، درگیری‌های شدید باعث شده تا بیش از ۴.۷ میلیون اوکراینی به کشورهای همسایه فرار کنند.

بر اساس گزارش کمیسیونر عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، لهستان ۲ میلیون و ۷۲۰ هزار و ۶۲۲ اوکراینی را پذیرفته است که از حمله نیروهای روسی از اوکراین فرار کرده‌اند. ۷۲۶ هزار و ۸۵۷  اوکراینی در رومانی و ۴۱۹ هزار و ۴۹۹  نفر به مولداوی رفته‌اند. علاوه بر این، ۲۲۹ هزار و ۵۹۷ اوکراینی برای فرار از جنگ به اسلواکی نقل مکان کرده‌اند و ۴۴۷ هزار و ۵۳ نفر در مجارستان پناه گرفته‌اند. بر اساس گزارش این نهاد بین‌المللی، بیش از هفت میلیون نفر نیز در اوکراین به دلیل درگیری بین دو کشور در داخل اوکراین آواره شده‌اند.