دادستان نظامی سابق آمریکا بیان کرد: رئیس جمهور سابق این کشور مجرم بوده و کودتایی آهسته و پیوسته را مدیریت می‌کند.

به گزارش مرور نیوز، گلن کرشنر دادستان نظامی سابق آمریکا در یک پیام ویدویی خبر داد؛ دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و متحدان او مرتکب جرم شده‌اند. این یک کودتای آهسته اما پیوسته توسط دونالد ترامپ و بسیاری از متحدان جمهوری‌خواه، اطرافیان دچار جنون او و هم‌دستان او در دسیسه‌چینی‌هایش بوده و همچنان با خطر از دست دادن همه چیز مواجه هستیم.

دادستان نظامی سابق آمریکا در این پیام که در حساب کاربری وی قرار گرفته افزود: «اگر ترامپ و اطرافیانش بابت جرایمی که بدون شک مرتکب شده‌اند  به‌صورت کیفری تحت محاکمه قرار نگیرند، در واقع وزارت دادگستری به آن‌ها مجوز این را داده که آن‌ [جرایم] را تکرار کنند».

ترامپ پس از شکست در انتخابات سال ۲۰۲۰ میلادی ادعای تقلب در انتخابات را مطرح و ده‌ها پرونده شکایت علیه تخلفات انتخاباتی را در ایالت‌های مختلف تشکیل داد که همگی آن‌ها رد شدند.

در این بین حتی قضات جمهوری‌خواه و «ویلیام بار» دادستان کل وقت آمریکا نیز اذعان کردند هیچ شواهدی از تقلب اثرگذار در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رخ نداده است.

با این وجود در تاریخ ششم ژانویه ۲۰۲۱، در حالی که جلسه مشترک کنگره مشغول بررسی پیروزی «جو بایدن» در انتخابات بود، ترامپ حین سخنرانی در نزدکی ساختمان کنگره ادعای دزدیده شدن انتخابات را مطرح و هوادارانش را به مبارزه فراخواند.

هواداران ترامپ پس از اتمام سخنرانی او به ساختمان کنگره حمله‌ور شدند که در نتیجه آن شماری کشته و زخمی و صدها طرفدار او محاکمه شدند.

«رجی والتون» قاضی منطقه کلمبیای آمریکا که محاکمه شماری از هواداران ترامپ را بر عهده داشته روز پنجشنبه گفت: «معتقدم که دموکراسی ما در مخمصه افتاده است زیرا متأسفانه شارلاتان‌هایی مثل رئیس جمهور سابق را داریم که از دید من به دموکراسی اهمیتی نمی‌دهد و فقط به قدرت فکر می‌کند و در نتیجه آن، کشور ما در حال از هم پاشیدن است».

این قاضی آمریکایی افزود: «این نگرانی را دارم که شهروندانی در آمریکا داریم که به قدری زود باور هستند که هرچه به آن‌ها گفته شود باور می‌کنند و بدون هیچ اثباتی، ادعاها درباره انتخابات را قبول می‌کنند».