طالبان در هشدار به پاکستان اعلام کرد: دولت اسلام آباد بیش از این صبر افغانستان را به بوته آزمایش نگذارد حال آنکه تکرار حمله به خاک این کشور، با مقابله به مثل همراه خواهد بود.

به گزارش مرور نیوز، طالبان حمله پاکستان به خاک افغانستان را به شدت محکوم کرد و هشدار داد در صورت تکرار چنین اقداماتی، افغان‌ها مجبور خواهند شد تا برای دفاع از خاک خود دست به اقدام متقابل بزنند.

روز گذشته طبق اخبار رسیده، جنگنده‌های پاکستان پناهگاه‌های مخالفین دولت اسلام آباد را که در ولایات «خوست» و «کنر» قرار دارند، هدف بمباران قرار دادند که در نتیجۀ آن ده‌ها غیرنظامی کشته و زخمی شده‌اند.

در همین راستا «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان، حمله پاکستان به خاک افغانستان را به شدت محکوم و آن را اقدامی ظالمانه تعبیر کرد که زمینه‌ساز دشمنی افغانستان و پاکستان خواهد شد و به نفع هیچیک از طرفین نیست.

به گفته مجاهد، در این حملات مهاجران وزیرستانی هدف قرار گرفته‌اند که سال‌ها قبل به دلیل درگیری‌ها آواره شده و در امتداد خط فرضی دیورند در خوست مقیم اند.

او همچنین هشدار داد که کابل از همه راه‌ها استفاده می‌کند تا چنین رویدادی دوباره تکرار نشده و به حریم خاک افغانستان احترام گذاشته شود.

مجاهد افزود: طرف پاکستانی باید آگاه باشد که آغاز جنگ به نفع هیچ‌کس نخواهد بود و عامل بی‌ثباتی منطقه می‌شود حال آنکه افغان‌ها امتحان شأن را در زمینۀ دفاع از خاک خود پس داده‌اند.

وی در نهایت تاکید کرد حکومت افغانستان تلاش می‌کند که این موضوع را از طریق راه‌حل‌های سیاسی و دیپلماتیک حل و فصل و از تکرار آن جلوگیری کند.