اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با وزیر خارجه عمان تلفنی گفت‌وگو و تحولات مسجدالأقصی و تجاوزات رژیم صهیونیستی را بررسی کرد.

به گزارش مرور نیوز، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس با بدر بن حمد البوسعیدی وزیر خارجه عمان درباره تحولات میدانی قدس اشغالی تلفنی گفت‌وگو کرد و هنیه در این تماس بدر بن حمد الوسعیدی را در جریان حوادث جاری در مسجدالأقصی و یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به این مکان مقدس و تلاش شهرک‌نشینان برای ذبح قربانی در مسجدالأقصی، قرار داد.

بنابر گزارش وبگاه «الخلیج اونلاین»، هنیه تأکید کرد که ملت فلسطین به دفاع از مقدسات امت اسلامی ادامه خواهد داد.

تجاوزات صهیونیست‌ها علیه مسجدالأقصی و فلسطینیان در ماه مبارک رمضان شدت پیدا کرده و روز گذشته نیز مسجدالأقصی صحنه یورش نظامیان صهیونیست بود.

این در حالی است که مقاومت فلسطین طی چند روز اخیر در خصوص هرگونه تشدید تنش در بیت‌المقدس به اشغالگران هشدار داده است و حتی «هارون ناصر الدین» عضو دفتر سیاسی حماس و یکی از مقامات دفتر امور بیت المقدس در خصوص تجاوز به مسجد الاقصی یا اجازه دادن به شهرک نشینان برای قربانی کردن در داخل صحن‌های آن، به رژیم صهیونیستی گفت: «حماس به میانجی‌ها اطلاع داده است که هر گونه قربانی در مسجد الاقصی، به منزله اعلان جنگ است و [عملیات] شمشیر قدس-2، بسیار شدیدتر از [شمشیر قدس] قبلی است».