وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که در گفتگوی تلفنی با لاپید درباره تهدیدات ناشی از ایران و گروه‌های تحت حمایتش نیز صحبت شده است.

به گزارش مرور نیوز، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در توییتر از رایزنی تلفنی خود با یائیر لاپید وزیر خارجه رژیم صهیونیستی خبر داد و نوشت با لاپید درباره کاهش تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی، کرانه باختری و غزه صحبت کرده است.

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد که در این تماس تلفنی درباره تهدیدات ناشی از ایران و گروه‌های تحت حمایتش نیز صحبت شده است.

شامگاه سه‌شنبه پایگاه خبری آکسیوس خبر داد که یک مقام ارشد آمریکایی طی هفته جاری به سرزمین‌های اشغالی، اردن و مصر سفر خواهد کرد.

خبرنگار پایگاه خبری «آکسیوس» گفت که هدف سفر این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا، کاهش تنش در بیت‌المقدس میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها است.

مقاومت فلسطین طی چند روز اخیر در خصوص هرگونه تشدید تنش در بیت‌المقدس به اشغالگران هشدار داده است و حتی «هارون ناصر الدین» عضو دفتر سیاسی حماس و یکی از مقامات دفتر امور بیت المقدس در خصوص تجاوز به مسجد الاقصی یا اجازه دادن به شهرک نشینان برای قربانی کردن در داخل صحن‌های آن، به رژیم صهیونیستی گفت: «حماس به میانجی‌ها اطلاع داده است که هر گونه قربانی در مسجد الاقصی، به منزله اعلان جنگ است و [عملیات] شمشیر قدس-2، بسیار شدیدتر از [شمشیر قدس] قبلی است».