طبق اعلام وزارت دفاع روسیه اوکراین در پی جعل حمله شیمیایی به اودسا است.

به گزارش مرور نیوز، وزارت دفاع روسیه بامداد یکشنبه گفت: «اوکراین قصد دارد از مواد شیمیایی برای متهم کردن روسیه به ضربه زدن به زیرساخت‌های غیرنظامی در بندر اودسا استفاده کند».

به نوشته وبگاه شبکه «الجزیره»، در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «اوکراین ۹۰ شهروند خارجی از پنج کشور را به عنوان گروگان و سپر انسانی نگهداری می‌کند.  ۷۶ کشتی خارجی از ۱۸ کشور همچنان در ۷ بندر اوکراین محبوس هستند».

وزارت دفاع روسیه در ادامه توضیح داد: «ما یک گذرگاه بشردوستانه برای جابجایی ایمن کشتی‌ها و نحوه جلوگیری از تماس با نمایندگان کشورها و شرکت‌ها در این زمینه باز کردیم».

این وزارتخانه همچنین افزود: «ما از سازمان‌های بین‌المللی و شرکت‌های مالک کشتی می‌خواهیم به اثرگذاری بر کی‌یف برای اطمینان از خروج امن آن کشتی‌ها ادامه دهند».

همزمان خبرنگار الجزیره از اوکراین گزارش داد که آژیرهای هشدار حملات هوایی در شهرهای «اودسا»، «پولتاوا» و «کی‌یف» پایتخت اوکراین به‌صدا درآمده است.

از سوی دیگر، وزارت دفاع اوکراین نیز مدعی شد: «نیروهای ما ۴ تانک، ۵ توپخانه و ۱۵ واحد زرهی ارتش روسیه را منهدم کردند».

در این بیانیه ادعا شده است: «نیروهای ما ۱۲ حمله نیروهای روسی را دفع کردند. پدافند ما یک جنگنده سوخو-۲۵ یک موشک کروز و ۳ پهپاد روسی را در دونباس سرنگون کرد».