وزیر خارجه عراق توضیح داد که دور پنجم مذاکرات میان عربستان سعودی و ایران در بغداد در فضایی مثبت به پایان رسید.

به گزارش مرور نیوز، فؤاد حسین وزیر خارجه عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عراق (واع) توضیح داد که دور پنجم مذاکرات میان عربستان سعودی و ایران در بغداد در فضایی مثبت به پایان رسید و دور جدید مذاکرات میان دو طرف نیز در بغداد برگزار خواهد شد.

وزیر خارجه عراق پیشتر اعلام کرده بود که دولت عراق تمام توان و روابط خود را برای ایجاد فرصت مناسبی برای حصول تفاهم بین تهران و ریاض به کار خواهد بست.

دور پنجم گفت‌وگوهای ایران و عربستان قرار بود اسفند ماه گذشته برگزار شود که به دنبال اقدام عربستان سعودی در اعدام جمعی شماری از شهروندان شیعه این کشور متوقف شد. طی چند ماه پیش از آن نیز، بغداد میزبان چهار دوره مذاکرات میان دو طرف بود.

امروز (یکشنبه، ۲۴ آوریل)، وبگاه «روسیا الیوم» نیز به نقل از یک منبع آگاه عراقی نوشت که «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق، معاون مشاور امنیت ملی ایران و رئیس دستگاه اطلاعات عربستان سعودی در این نشست حضور داشتند. تهران و ریاض درباره پایان مذاکرات امنیتی و انتقال به مذاکرات دیپلماتیک توافق کردند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود که انتظار می‌رود دور ششم دیدار بین دو طرف ایرانی و سعودی در عراق برگزار شود و نشست اخیر نیز مثبت بود و درباره مجموعه‌ای از موارد مربوط به آرام‌سازی بین تهران و ریاض توافق شد.

به گفته این منبع، این نشست چند ساعت طول کشید و پس از آن هیئت ایرانی به زیارت اماکن مذهبی رفت اما هیئت سعودی چند ساعت بعد بغداد را ترک کرد.