ارتش رژیم صهیونیستی به مناسبت روز جهانی قدس، به نمازگراران فلسطینی در مسجدالاقصی حمله کرده و اقدام به پرتاب بمب‌های صوتی و گلوله‌های گاز اشک‌آور کرده‌اند.

به گزارش مرور نیوز، نظامیان رژیم صهیونیستی صبح امروز با یورش به مسجد الاقصی در صحن‌های مختلف این مسجد با فلسطینیان درگیر شدند.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم» و به نقل از رادیوی «صوت الاقصی» ارتش رژیم صهیونیستی در تجاوز امروز صبح، به نمازگراران فلسطینی در مسجدالاقصی حمله برده و اقدام به پرتاب بمب‌های صوتی و گلوله‌های گاز اشک‌آور کرده‌اند.

رسانه‌های محلی فلسطین اعلام کردند که نظامیان رژیم موقت صهیونیستی به منطقه «باب المغاربه» حمله کرده و به سمت نگهبانان این ورودی به قدس شریف، گلوله‌های پلاستیکی شلیک کرده‌اند.

باب المغاربه یکی از درب‌های ورودی قدس شریف است و از آن جهت که مردم کشورهای مغرب اسلامی برای زیارت مسجد الاقصی از این در می‌آمدند منحصراً از این درب ورود به صحن مسجد الاقصی به نام آن‌ها معروف شد.

این افزایش تنش‌ها در حالی از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی، آن هم در ساعات ابتدایی روز جهانی قدس پیگیری می‌شود که ده‌ها اتوبوس مشغول نقل و انتقال فلسطینیان از نقاط مختلف به سمت مسجدالاقصی در آخرین جمعه ماه رمضان هستند.