راسموس پالودان رهبر یک جنبش ضد اسلامی در سوئد با انتشار یک فیلم درشبکه‌ اجتماعی از آتش زدن یک جلد کلام الله مجید در مقابل مسجد «رسالت» در این شهر شمالی سوئد خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، به رغم خبرساز شدن اعتراضات در سوئد علیه هتک حرمت به قرآن کریم، «راسموس پالودان» رهبر جنبش دست راستی و اسلام ستیز موسوم به «خط سخت» بار دیگر از هتک حرمت به کلام الله مجید خبر داد.

رهبر یک جنبش افراطی در شهر «لینکوپینگ» سوئد با انتشار یک فیلم درشبکه‌ اجتماعی از آتش زدن یک جلد کلام الله مجید در مقابل مسجد «رسالت» در این شهر شمالی سوئد خبر داد.

«راسموس پالودان» رهبر جنبش دست راستی و اسلام ستیز موسوم به «خط سخت» در شرایطی این هتک حرمت را انجام داده که کمتر از سه هفته قبل هم او در شهر لینکوپینگ دست به این اقدام شنیع زده بود.

راسموس پالودان در نظر داشت که در روز اول ماه می (امروز یکشنبه) برای انجام تظاهرات و هتک حرمت علیه قرآن کریم از مقام‌های سوئدی مجوز بگیرد اما پلیس این کشور درخواست وی را به دلیل همزمانی تظاهرات مدنظر او با روز جهانی کارگر رد کرد.

هتک حرمت به قرآن کریم توسط رهبر یک جنبش ضد اسلامی در سوئد

اواخر فروردین ماه بود که هتک حرمت علیه قرآن کریم در سوئد باعث اعتراضات در چندین شهر این کشور شد و کشورهای مختلف اسلامی و عربی با صدور بیانیه و برخی از آنها هم با  فراخواندن سفیر سوئد در کشورهای خودشان، این هتک حرمت را محکوم کردند.

به دنبال خبرساز شدن هتک حرمت علیه قرآن کریم، هفته گذشته در مقابل ساختمان پارلمان سوئد تظاهرات اعتراضی برپا شد. معترضان که طبق گزارش‌ها حدود ۵۰۰ نفر بودند، پلاکاردها و نوشته‌هایی را با این محتوا در دست داشتند: «آتش زدن کتاب مقدس قرآن را متوقف کنید» و «به توهین کردن علیه مسلمانان پایان دهید».

راسموس پالودان چهاردهم آوریل (۲۵ فروردین) در شهر لینکوپینگ سوئد اقدام به سوزاندن کلام الله مجید کرد و هشدار داد که در نظر دارد در جریان تجمعات آینده، باز هم به هتک حرمت خود ادامه دهد.