رئیس جمهور روسیه طی تماسی تلفنی با نفتالی بنت نسبت به خروج غیرنظامیان اوکراینی در مجتمع فولاد در شهر ماریوپل اعلام آمادگی کرد.

به گزارش مرور نیوز، کرملین در بیانیه ای اعلام کرد ولادیمیر پوتین طی تماسی تلفنی با نفتالی بنت گفته که روسیه همچنان آماده است تا عبور امنی را برای غیرنظامیان در مجتمع فولاد در شهر ماریوپل فراهم کند.

در این بیانیه آمده است: «ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در تماسی تلفنی با نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل درخصوص وضعیت اوکراین تبادل نظر کرده‌اند و پوتین به بنت گفته است که کی‌یف باید به جنگجویان اوکراینی که در مجتمع فولاد شهر ماریوپل مستقر هستند، دستور دهد که سلاح‌های خود را زمین بگذارند.»

برخی از نیروهای اوکراینی چندین هفته است در این مجتمع مستقر هستند؛ همچنین برخی از غیرنظامیان از طریق گذرگاه‌های بشردوستانه از آن خارج شده‌اند اما برخی دیگر همچنان در این مجتمع باقی مانده‌اند.

این در حالیست که کرملین خبر حمله نیروهای روسی به تاسیسات این مجتمع را رد کرده است.

کرملین همچنین اعلام کرد: «پوتین و بنت به دنبال برگزاری جشن پیروزی در تاریخ ۹ مه هستند؛ تاریخی که برای مردم روسیه و اسرائیل اهمیت ویژه‌ای دارد.»

۹ مه یا "روز پیروزی" یکی از مهمترین روزهای ملی روسیه به شمار می‌رود و یادرآور روزی است که روس‌ها بر آلمان نازی پیروز شدند.