دبیرکل سازمان ملل متحد اظهار کرد: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به خاطر مردم اوکراین و روسیه باید به این جنگ خاتمه دهد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد اظهار کرد: «حمله روسیه به اوکراین که از تاریخ ۲۴ فوریه آغاز شده است، تمامیت ارضی اوکراین و منشور سازمان ملل متحد را نقض می‌کند و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به خاطر مردم اوکراین و روسیه باید به این جنگ خاتمه دهد.»

وی در ادامه حمله روسیه را "بی‌منطق و بی‌رحمانه" توصیف کرد و افزود: همه جهان برای پایان دادن به این جنگ باید با یکدیگر متحد شوند.

میچل باچله، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز اظهار کرد: «حتی آتش‌بس یک روزه می‌تواند دست کم جان ۵۰ غیرنظامی را نجات دهد و از زخمی شدن ۳۰ الی ۷۰ غیرنظامی جلوگیری کند؛ همچنین به هزاران تن این اجازه را می‌دهد تا با امنیت کامل از این حملات فرار کنند. و از همه مهم‌تر، آتش‌بس موجب توقف ترس و خشونت در اوکراین خواهد شد.»

همچنین مارتین گریفیث، هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد درخصوص غیرنظامیانی که در مجتمع فولاد در شهر ماریوپل باقی مانده‌اند، گفت که یک کاروان جدید پنجشنبه عازم ماریوپل شد و انتظار می‌رود که صبح امروز (جمعه) به آن جا برسند و امیدوار است که غیرنظامیان را از این مجتمع فولاد خارج کنند.

کرملین اعلام کرد ولادیمیر پوتین طی تماسی تلفنی با نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته که روسیه همچنان آماده است تا عبور امنی را برای غیرنظامیان در مجتمع فولاد در شهر ماریوپل فراهم کند.