مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت که پنجره توافق هسته ای با ایران ممکن است در هر لحظه ای بسته شود.

به گزارش مرور نیوز، رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در اظهاراتی اعلام کرد: همچنان امیدوار هستیم که طبق جدول زمانی مناسب به توافق هسته ای با ایران دست یابیم و گفتنی است ایران همچنان اطلاعاتی درخصوص فعالیت هسته ای خود به ما نداده است.

گروسی همچنین گفت که پنجره توافق هسته ای با ایران ممکن است در هر لحظه ای بسته شود.

رافائل گروسی اسفند 1400 سفری به تهران داشت. محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در نشست خبری با وی گفت: قرار شد تا مبادله مدارکی که باید بین آژانس و ایران شود حداکثر تا خرداد ماه انجام و برای روز «باز اجرا» که از مفروضات مذاکرات وین است اینها حل و فصل شود و همان طور که در ۲۰۱۵ تصمیم گیری شده بود این مسایل هم بسته شوند. ترتیباتی پیش بینی کردیم تا حداکثر تا خرداد توافقات برای مبادله اسناد در چارچوب حل‌ و فصل مسایل باقی مانده اجرا شود.

وی افزود: مهم برای ما این است و تاکید ما این است که مسایل در روال طبیعی و در چارچوب مقرارت انجام شود و لابی‌گری سیاسی در این مساله شاهد نباشیم و در یک مسیر حرفه ای باشد. امیدواریم این نفوذ هایی که بر سر راه کشور ما ایجاد کردند و نمونه بارزش اقدامات تروریستی و ترور دانشمندان هسته ای بوده است را دیگر شاهد نباشیم. امیدواریم در رفتار و تعامل جدید آقای گروسی تلاش کنند برنامه توسعه اتمی ایران سرعت یابد به ویژه که ایران برای فعالیت هسته‌ای خود برنامه بلندمدت دارد.