خبرگزاری دولتی سوریه از کشف و انهدام یک تونل مخفی تروریست‌های داعش در مناطق مرکزی حلب خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، به گفته مقامات سوریه این تونل از بازار قدیمی الهال به سمت جنوب امتداد یافته و به صورت دوشاخه به مرکز ترمینال قدیم در شمال حلب ختم می شود. عمق این تونل هم حدود سه متر و قطر آن دو متر می‌باشد.

دکتر کمیت عاصی الشیخ، یکی از اعضای دفتر اجرایی شورای استان حلب به خبرگزاری سانا گفت که به محض پیدا شدن تونل، منطقه به طور کامل بسته شد و نیروهای نظامی، پلیس و مهندسی در منطقه حاضر و شروع به بازرسی تونل کردند. مشخص شد که بسته های انفجاری به جا مانده از تروریست ها در داخل تونل وجود دارد و فورا اقدامات تامین امنیت منطقه و خنثی سازی بسته های انفجاری انجام شد.

چندی پیش نیز، الحشد الشعبی، سازمان بسیج مردمی عراق اعلام کرد شبکه تونل‌های زیرزمینی متعلق به گروه تروریستی داعش را در منطقه الزاب در استان کرکوک کشف کرده است.

این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد تیپ ۵۶ الحشد الشعبی و ارتش به یک منطقه کوهستانی در ناحیه الحویجه در استان کرکوک یورش بردند تا عناصر داعش را در منازل و دره‌ها و ... تحت تعقیب قرار دهند که در میان بازرسی منطقه توانستند چندین تونل زیرزمینی کشف کنند.

در این بیانیه آمده است که در داخل این تونل‌ها مقادیر قابل توجهی سلاح سبک و نیمه سنگین کشف و ضبط شده است.

پیش از این رسانه‌های الحشد الشعبی با انتشار بیانیه ای اعلام کردند از تلاش شماری از تروریست‌های تکفیری داعش برای ورود به جزیره الصینیه در استان صلاح الدین جلوگیری کرده اند.