کاروان نظامیان آمریکایی از حسکه سوریه خارج و به سمت عراق به حرکت افتادند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روسیا الیوم، رسانه‌ها از خروج یک کاروان نظامی آمریکایی از پایگاه نظامی «الشدادی» به سوی منطقه «تل حمیس» واقع در حومه «الحسکه» در شمال شرق سوریه، خبر دادند.

منابع آگاه اعلام کردند که این کاروان از طریق جاده «البترول»، از منطقه «تل حمیس» به سوی فرودگاه «خراب الجیر» در منطقه «الیعربیه» رفت. این فرودگاه متعلق به نظامیان آمریکایی است.

بنابراین گزارش، کاروان نظامی مذکور متشکل از ۵۰ خودرو بود که شامل وسایل حمل و نقل نظامی و غیرنظامی آسیب دیده می‌شد. برخی از این خودروها که از حومه «الحسکه» و «دیرالزور» منتقل شده بودند، آثاری از انفجار در آنها قابل مشاهده بود.

لازم به ذکر است که پیش تر یک کاروان نظامی امریکایی متشکل از مهمات نظامی و سلاح با خروج از عراق وارد پایگاه خود در فرودگاه خراب الجیر در حومه الحسکه واقع در شمال شرق سوریه شد.

سانا گزارش داد: این کاروان شامل ۳۶ کامیون و ۴ خودروی زرهی بوده است. نیروهای امریکایی طی چند ماه گذشته، هزاران کامیون مملو از سلاح، تجهیزات نظامی و لجستیکی را به پایگاه‌های خود در شرق سوریه منتقل کرده‌اند.

گفتنی است که ارتش و مردم سوریه تاکنون بارها با سد کردن راه کاروان‌های نظامی آمریکا مانع از عبور آنها شده و اقدام به اخراج آنان از مناطق خود کرده‌اند.