نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد شهروندان انگلیسی نگران گسترش رویکردهای فاشیستی در انگلیس، آمریکا و اروپا هستند.

به گزارش مرور نیوز، نظرسنجی که روزنامه ایندیپندنت انجام داد، نشان می دهد نگرانی های عمیق در ارتباط با افزایش فاشیسم در سطح جهان در رویکرد افکار عمومی انگلیس در بحبوحه پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، برگزیت و کابوس راست گرایی در اروپا انعکاس یافته است.

بررسی های توسط موسسه تحقیقاتی بی ام جی نشان داد که اکثر مردم انگلیس در حال حاضر -در پی پیروزی شوک‌ آور دونالد ترامپ بر این باورند که سایه تاریک فاشیسم در سراسر آمریکا در حال گسترش است.

این بررسی همچنین نشان داد بیشتر مردم فکر می کنند تعداد افرادی که در انگلیس و همچنین در قاره اروپا رویکردهای فاشیستی دارند، در حال افزایش است.

در پی پیروزی دونالد ترامپ در آمریکا و برگزاری همه پرسی در ارتباط با برگزیت در انگلیس، میزان جرایم مرتبط با تنفر در آمریکا افزایش یافته است و جو کاکس عضو پارلمان انگلیس نیز به دست مردی کشته شد که ارتباطات راست گرایانه داشت.

امبر راد وزیر کشور انگلیس اخیراً برای نخستین بار یک سازمان راست گرا را در انگلیس غیر مجاز اعلام کرد و عضویت در آن را به مثابه ارتکاب جرم دانست.

مأموران نظرسنجی در موسسه بی ام جی از افراد این سوال را پرسیدند که آیا آنها فکر می کنند «تعداد افرادی که در آمریکا رویکردهای فاشیستی دارند در حال افرایش ، کاهش، یا در سطح قبلی است؟»

پنجاه و سه درصد از افراد اعلام کردند این روند در حال افزایش است، و تنها سه درصد گفتند فکر می کنند تعداد این افراد در حال کاهش می باشد . این در حالی است که بیست درصد اعلام کردند این رقم در سطح قبلی است.

زمانی که همین سوال در ارتباط با انگلیس مطرح شد، تقریبا نیمی -چهل و شش درصد- اعلام کردند بر این باورند که تعداد افرادی که رویکردهای فاشیستی دارند در حال افزایش است و حدود یک سوم نیز بر این باورند این رقم در همان سطح قبلی است.

در ارتباط با اروپا نیز، چهل و هشت درصد اعلام کردند بر این باورند که تعدادی افراد دارای رویکردهای فاشیستی در حال افزایش است.

یافته های مرکز سادرن پاورتی لاو نشان می دهد که طی ده روز پس از پیروزی شوک آور ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، حدود نهصد مورد جرم مرتبط با تنفر در این کشور رخ داد. تنها در میشیگان، جرایم مرتبط با تنفر پس از پیروزی ترامپ با افزایش شصت و پنج درصدی همراه بود.

ترامپ مجبور شد از استیو بانن بنیانگذار سازمان رسانه ای راست گرای بریت بارن در مقابل ادعاها در ارتباط با نژادپرستی و یهودی ستیزی دفاع کند. در کنفرانس برتری طلبان سفید پوست درماه نوامبر، افراد شعارهایی در حمایت از ترامپ سر دادند و این در حالی است که به سبک نازی های سلام نظامی دادند.

در ماه دسامبر، گروه انگلیسی نئونازی نشنال اکشن به نخستین سازمان راست گرایی تبدیل شد که امبر راد بر اساس قوانین مبارزه با تروریسم آن را ممنوع اعلام کرد. ماه گذشته، توماس میر حامی نئونازی ها پس از کشتن جو کاکس عضو پارلمان انگلیس در اوج دوران تبلیغات درباره برگزاری همه پرسی درباره ماندن یا خروج از اتحادیه اروپا، به حبس ابد محکوم شد.

ارقام رسمی وزارت کشور انگلیس -همانند آمریکا- نشان دهنده وجود نگرانی های برابر در ارتباط با افزایش جرایم مرتبط با تنفر در انگلیس از زمان برگزاری همه پرسی درباره خروج از اتحادیه اروپاست. بر اساس گزارش پلیس، در ماه ژوئیه، میران جرایم مرتبط با مسائل مذهبی، با افزایش چهل و یک درصدی همراه بود.

این ارقام با ارقام قبلی مرتبط بود که نشان می داد تعداد جرایم مرتبط با مسائل مذهبی و افراطی در هفته منتهی به همه پرسی برگزیت، با افزایش پنجاه و هشت درصدی همراه بود. پیش بینی می شود در انتخابات سال دو هزار و هفده در فرانسه، آلمان و هلند، احزاب راست گرا بیش از هر زمانی دیگری در تاریخ تلاش های بیشتری برای رسیدن به قدرت انجام دهند.