مقاومت فلسطین در غزه در پی فراخوان‌های متعدد رژیم صهیونیستی برای ترور چهره‌های برجسته مقاومت، تمامی اقدامات احتیاطی لازم را در پیش گرفت و اکنون در حالت آماده باش به سر می برند.

به گزارش مرور نیوز، برخی منابع موثق فلسطینی در گفتگو با سایت العربی الجدید اعلام کردند که گروه‌های مقاومت در نوار غزه از چند روز قبل به دلیل نگرانی از عهدشکنی رژیم صهیونیستی و تحولات احتمالی اواخر ماه جاری در مسجد الاقصی در پی موافقت سطوح امنیتی و سیاسی رژیم اشغالگر با راهپیمایی پرچم توسط شهرک‌نشین‌های افراطی، سطح آماده‌باش نیروهای خود را بالا برده‌اند.

راهپیمایی‌ پرچم در سال گذشته موجب آغاز نبرد ۱۱ روزه شمشیر قدس شد که یکی از شدیدترین درگیری‌ها میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی بود و مقاومت فلسطین حدود ۴۳۰۰ راکت به اراضی اشغالی شلیک کرد و رژیم اشغالگر نیز حملات شدیدی را علیه غیرنظامیان، زیرساخت‌ها، منازل و ساختمان‌های مسکونی نوار غزه انجام داد.

مقامات این رژیم به تازگی به شهرک‌نشین‌های افراطی اجازه داده‌اند ۲۹ مه جاری این راهپیمایی را در محله الاسلامی و باب العامود در قدس اشغالی برپا کنند.

این منابع اظهار کردند: مقاومت در چند روز گذشته پیام‌های هشدارآمیزی را برای انتقال به رژیم اشغالگر به میانجی‌ها داده و بر اصل یکپارچگی مناطق فلسطینی تاکید کرد.

مقاومت فلسطین در غزه در پی فراخوان‌های متعدد رژیم صهیونیستی برای ترور چهره‌های برجسته مقاومت، تمامی اقدامات احتیاطی لازم را در پیش گرفت.

همزمان با آمادگی نیروهای مقاومت، فراخوان‌های متعددی برای مسؤولان مسجد الاقصی و ساکنان قدس و فلسطینی‌های داخل اراضی اشغالی منتشر شده و از آنها خواسته شد مانع یورش شهرک‌نشین‌ها شده و برنامه‌های آنها را ناکام بگذارند.

منابع یاد شده افزودند: بر اساس محاسبات سیاسی داخلی به ویژه با افزایش درگیری‌های داخلی رژیم صهیونیستی و ضعف کابینه فعلی آن به ریاست نفتالی بنت در برابر حماس، تنشی که در ائتلاف دولت رژیم صهیونیستی وجود دارد و خطر فروپاشی آن را به دنبال دارد، احتمال یک ماجراجویی نظامی را افزایش می‌دهد.

همچنین این منابع تاکید کردند: مقاومت به خوبی خود را برای یک جنگ طولانی در صورتی که اسرائیل قواعد درگیری را تغییر دهد، آماده کرده است و در صورت آغاز جنگ، مردم فلسطین به تنهایی هزینه آن را متحمل نخواهند شد بلکه اسرائیلی‌ها نیز هزینه خواهند داد و مقاومت از کرانه باختری و داخل اراضی اشغالی برخواهد خاست و به غزه ملحق خواهد شد.