مقامات امنیتی عراق اعلام کردند: عملیات ارتش و نیروهای حشد شعبی در غرب موصل با هدف پایان دادن به حضور هسته های پنهان گروه تروریستی داعش در محور غربی این شهر انجام می شود.

به گزارش مرور نیوز، ارتش و نیروهای حشد شعبی عراق امروز یکشنبه عملیات گسترده ای را در غرب شهر موصل کلید زدند. نیروهای عراقی و حشد شعبی در این عملیات، تفتیش جبال العطشانه را در دستور کار خود قرار داده اند.

بر اساس این گزارش، مقامات امنیتی عراق اعلام کردند: عملیات ارتش و نیروهای حشد شعبی در غرب موصل با هدف پایان دادن به حضور هسته های پنهان گروه تروریستی داعش در محور غربی این شهر انجام می شود.

پیش از این، عدنان محمد التمیمی کارشناس امور امنیتی عراقی به نقش مهم حشد شعبی عراق در تامین امنیت مرزهای غربی این کشور اشاره کرد. وی افزود: سطح تهدیدات در مرزهای غربی عراق به ویژه با توجه به وجود اردوگاه الهول در سوریه که بیش از بیست هزار تروریست را در خود دارد و تحرکات مشکوک نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد، بالاست.

التمیمی تاکید کرد: حضور نیروهای حشد شعبی در بخشهایی از مرزهای غربی تضمینی برای امنیت ملی عراق است و این حضور به کاهش رخنه های امنیتی به میزان هفتاد درصد منجر شده است. وی افزود: حشد شعبی امنیت مناطقی را تامین کرده است که سالها ممر و گذرگاهی برای عبور عوامل انتحاری و خودروهای بمبگذاری شده بود.