معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: اگر پارلمان جدید در لبنان را بر اساس حمایت آنها از گزینه مقاومت علیه رژیم صهیونیستی دسته‌بندی کنیم، براین اساس ۷۷ نماینده حامی گزینه مقاومت هستند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از وبگاه النشره، شیخ نعیم قاسم دبیرکل حزب‌الله لبنان شامگاه یکشنبه در جریان یک گفتگوی تلویزیونی درباره نتایج انتخابات پارلمانی در لبنان صحبت کرد.

وی با تاکید بر اینکه حزب الله لبنان با نمایندگان پیروز از جریان‌های میانه رو، مستقل و نمایندگان جامعه مدنی که غیر مرتبط با سفارتخانه‌های بیگانه هستند، ارتباط دارد، افزود: اگر بخواهیم نمایندگان پارلمان لبنان را بر اساس حمایت آنها از گزینه مقاومت برابر رژیم صهیونیستی دسته بندی کنیم، براین اساس خواهیم یافت که ۷۷ نماینده حامی گزینه مقاومت هستند.

شیخ نعیم قاسم تاکید کرد: هر طرفی که فکر می‌کند وضعیت حزب‌الله در پارلمان دگرگون شده، در اشتباه بسر می‎‌برد. اما حزب‌الله خواهان اکثریت مطلق نیست و ما تلاش نمی‌کنیم که اکثریت را بدست آوریم، چون همواره با همپیمانان خود در ارتباط هستیم و با همه جریان‌های همسو همکاری می‌کنیم.

معاون دبیرکل حزب الله با اشاره به اینکه حزب‌الله هرگز گامی به سوی ایجاد روابط با نمایندگان مرتبط با سفارتخانه‌های خارجی برنمی‌دارد، افزود: همه جریان‌های سیاسی باید از ایجاد بحران در پارلمان جدید و معطل ماندن کارها اجتناب کنند و هر فردی را که می‌خواهند برای ریاست پارلمان انتخاب کنند، البته حزب الله از نماینده فراکسیون توسعه و آزادی که نبیه بری است، حمایت می‌کند.