رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در رام الله دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روسیا الیوم، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه وی را در جریان آخرین تحولات اوضاع در اراضی فلسطین، تعدی‌های مداوم نیروهای اشغالگر اسرائیلی علیه مردم فلسطین و مقدسات اسلامی و مسیحی آنها به ویژه در مسجد الاقصی و کلیسای قیامت، کشتارهای روزانه، ادامه سیاست شهرک‌سازی‌ها، تخریب منازل شهروندان و بیرون راندن ساکنان فلسطینی و اصرار برای اجرای اقدامات یکجانبه که به سطح پاکسازی نژادی و تبعیض نژادی می‌رسد، قرار داد.

محمود عباس گفت: فلسطین بر انجام تعهدات بین المللی خود و تلاش برای ایجاد چشم انداز سیاسی تاکید دارد که به اشغالگری اسرائیل پایان می‌دهد و استقلال را برای کشور فلسطین با پایتختی قدس شرقی در مرزهای ۱۹۶۷ محقق می‌سازد.

وی حمایت ترکیه از مردم فلسطین و حقوق عادلانه آنها را ستود و بر اهمیت مداوم فعالیت کمیته مشترک فلسطین و ترکیه جهت تقویت روابط دوجانبه میان مردم فلسطین و ترکیه در راستای تحقق تقویت روابط میان نهادهای دولتی و نهادهای بخش خصوصی دو طرف به منظور سرمایه گذاری و تبادل تجارب تاکید کرد.

در همین حال، وزیر خارجه ترکیه سلام و درود رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور کشورش را به محمود عباس انتقال داد و بر موضع ثابت و آشکار ترکیه در حمایت از مردم فلسطین و حقوق قانونی آنها در مسیر آزادی و استقلال تاکید کرد.