وزیر خارجه اردن گفت: تمامی شواهد و قرائن نشان می دهند که شیرین ابوعاقله به ضرب گلوله نظامی اسرائیلی به قتل رسیده است.

به گزارش مرور نیوز، ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن سخنانی را در خصوص نحوه شهادت شیرین ابو عاقله خبرنگار فلسطینی، مطرح کرد و گفت: تمامی شواهد و قرائن نشان می‌دهند که وی به ضرب گلوله نظامی اسرائیلی به قتل رسیده است.

بر اساس این گزارش، «ایمن الصفدی» همچنین بر لزوم انجام تحقیقات بین المللی که مجازات قاتل این خبرنگار فلسطینی را تضمین کند، تأکید کرد. گفتنی است؛ «ابوعاقله» خبرنگار فلسطینی چهارشنبه هفته گذشته هنگام پوشش خبری در پی یورش صهیونیست‌ها به اردوگاه پناهندگان جنین در کرانه باختری اشغالی توسط نظامیان صهیونیست هدف گلوله مستقیم قرار گرفت و این در حالی بود که وی کلاه و جلیقه‌ای به سر داشت که به وضوح او را به عنوان یک خبرنگار معرفی می‌کرد.

بسیاری از کشورها، نهادها و سازمان‌های بین المللی در واکنش به قتل ابوعاقله توسط صهیونیست‌ها با محکوم کردن این جنایت، خواستار پاسخگویی رژیم صهیونیستی در قبال این وحشیگری و انجام تحقیقات در این باره شده‌اند.

در همین حال رژیم صهیونیستی تحقیقات درباره جنایت قتل «شیرین ابوعاقله» که به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر در جنین به شهادت رسید را لغو و اعلام کرد که هیچ قصدی برای گشودن پرونده تحقیقات درباره کشته شدن این روزنامه نگار ندارد.