نخست وزیر رژیم صهیونیستی از تصمیم جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در نهایی کردن حفظ نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی استقبال و تشکر کرد.

به گزارش مرور نیوز، نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از تصمیم جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در نهایی کردن حفظ نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی استقبال می‌کند.

بنت همزمان با اعلام این تصمیم از سوی نشریه آمریکایی «پولیتیکو» در توییتی که در این رابطه منتشر کرد، نوشت: از تصمیم دولت آمریکا برای حفظ نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی، استقبال می‌کنم.

وی در ادامه نوشت: از جو بایدن به خاطر اتخاذ این تصمیم اصولی و از اینکه دوست واقعی اسرائیل است، تشکر می‌کنم.

پیشتر پولیتیکو به نقل از یک مقام ارشد غربی، از تصمیم نهایی بایدن جهت نگه داشتن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در فهرست سازمان‌های تروریستی این کشور خبر داده بود.

منبع آگاه دیگری نیز در این رابطه گفته بود که بایدن در تماس تلفنی روز گذشته خود با بنت این مسئله را اعلام کرده و افزوده است که این تصمیم کاملاً نهایی شده و پنجره اعطای امتیازات به ایران بسته شده است.

تصمیم بایدن در این رابطه در حالی است که پیشتر «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرده بود که در جریان سفر «انریکه مورا» معاون وی به تهران، اروپا بسته‌ای پیشنهادی را آماده کرده است که بر اساس آن آمریکا با حذف نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از لیست سیاه خود موافق است اما تحریم‌ها علیه این سازمان را حفظ می‌کند.

رسانه‌های غربی نیز مدعی شدند که در جریان سفر مورا، جمهوری اسلامی موافقت کرده که مذاکرات بر سر موضوعات غیر از حذف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا، که محور آخرین دور مذاکرات وین بود، از سر گرفته شود.

در دورهای پیشین مذاکرات وین، جمهوری اسلامی از آمریکا خواسته بود که سپاه پاسداران را از فهرست سازمان‌های تروریستی خود خارج کند. آمریکا اما این درخواست را رد کرد و همین باعث به بن بست کشاندن مذاکرات شد. پولیتیکو به نقل از مقامات غربی نوشته بود که در جریان سفر مورا، جمهوری اسلامی از این خواست خود عقب نشینی نکرده، اما برای از سرگیری مذاکرات بر سر موضوعات غیر سپاه پاسداران از خود تمایل نشان داده است.

آمریکا در زمان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق این کشور و در راستای آنچه وی «سیاست فشار حداکثری» بر ایران نامیده بود، نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی خود در سال ۲۰۱۹ قرار داد.