نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با رافائل گروسی مدعی شد تل آویو در برابر ایران دیپلماسی را ترجیح می‌دهد و می‌تواند در دفاع از خود عمل کند.

به گزارش مرور نیوز، نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، امروز (جمعه) در دیدار با رافائل گروسی، دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، درباره مذاکرات وین و برنامه هسته‌ای ایران به بحث و گفتگو پرداختند. بنت در این ملاقات مدعی شد که این رژیم راه حل دیپلماتیک را برای از بن بست درآوردن مذاکرات برنامه هسته‌ای ایران در وین ترجیح میدهد.

به گزارش رویترز، نفتالی بنت  در نشست با رافائل گروسی مدعی شد: «اسرائیل حق دفاع از خود و اقدام علیه برنامه هسته‌ای ایران در صورتی که جامعه بین المللی نتواند در چارچوب زمانی تعین شده کاری انجام دهد، محفوظ دارد.»

رافائل گروسی، شب گذشته وارد سرزمین‌های اشغالی شد و امروز با نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد. مقامات صهیونیستی در ماه‌های اخیر تلاش کرده است در پیشرفت مذاکرات مانع‌تراشی کنند. این رژیم اخیرا مدعی تلاش ایران برای مخفی‌سازی برنامه‌های هسته‌ای خود شده است.

این در حالی است که روز چهارشنبه  آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان برای نشست شورای حکام سازمان ملل که هفته آینده برگزار می‌شود، پیش‌نویس قطعنامه‌ای را تنظیم کرده و در آن از ایران می‌خواهند تا به سوالات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد آثار اورانیوم کشف شده از سه سایت هسته‌ای ایران پاسخ دهد.

در این پیش نویس که به همه کشور‌های عضو شورای حکام سازمان ملل ارسال شد، ادعا و از ایران خواسته شده تا هرچه سریعتر به تعهدات قانونی خود عمل کند و پیشنهاد رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی را برای همکاری بیشتر در راستای شفاف سازی و حل و فصل همه مسائل پادمانی باقی مانده بپذیرد. این در حالی است که بیشترین بازرسی آژانس و دوربین‌های مدار بسته در سایت‌های هسته‌ای ایران می‌باشد.

پیش از این نیز که آژانس بین المللی انرژی اتمی در تازه‌ترین گزارش خود مدعی شد که میزان ذخیره اورانیوم غنی شده ایران بیش از ۱۸ برابر حد مجازی است که به موجب توافق هسته‌ای اجازه داده شده بود. ذخیره اورانیوم غنی شده ایران از آخرین گزارش سه ماهه ما به میزان ۶۱۲ کیلوگرم افزایش یافته است و ایران توضیحات صحیحی در خصوص یافتن ذرات اورانیوم در ۳ مکان اعلام نشده ارائه نکرده است.