رئیس انجمن علمای صور در لبنان سالروز رحلت امام خمینی (ره) را به امت اسلام و آزادگان جهان تسلیت گفت و آرزو کرد که ایران به فرماندهی جمهوری اسلامی ایران به توسعه علمی و نظامی خود ادامه دهد تا همچنان حافظ نیروهای مقاومت در منطقه و جهان باشد.

به گزارش مرور نیوز، شیخ «علی یاسین العاملی» رئیس انجمن علمای صور در لبنان سالگرد رحلت امام خمینی (ره) را تسلیت گفت و اظهار کرد: به امت اسلام و تمامی آزادگان جهان سالروز رحلت امام خمینی بزرگ را تسلیت می‌گوییم کسی که توانست بزرگترین پاسبان و حافظ منافع استعمار جهانی در منطقه را ساقط کند؛ کسی که پروژه‌های امپریالیسم و در مقدمه آن پروژه اسرائیل بزرگ را با حمایت از مقاومت در لبنان ساقط کرد، مقاومتی که رژیم صهیونیستی را شکست داد و از طریق شکست قوای تروریستی-تکفیری-صهیونیستی، اهداف آن برای تجزیه منطقه را کنار زد.

شیخ العاملی در ادامه آرزو کرد که ایران به فرماندهی جمهوری اسلامی ایران به توسعه علمی و نظامی خود ادامه دهد تا همچنان حافظ نیروهای مقاومت در منطقه و جهان باشد.

شیخ ماهر حمود، رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت هم در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه امام راحل تنها متعلق به ملت ایران نبوده بلکه متعلق به ملت‌های مظلوم و آزاده نیز است، گفت: امام خمینی برخاسته از مکتب اسلام است که به یک قوم، مذهب یا زمانی خاص اختصاص ندارد.

تجمع علمای مسلمان لبنان نیز در بیانیه‌ای به مناسبت سی و سومین سالروز ارتحال امام خمینی(ره)  تاکید کرد، رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران توانست یک کشور اسلامی را بنا کند که همگام با توسعه جهانی پیشرفت کند و در بسیاری از زمینه‌های فناوری در خط مقدم کشورها قرار گیرد.