پارلمان صنعا تاکید کرد که آتش‌بس باید شامل تمامی مناطق یمن بوده و تنها به صدور مجوز برای ورود محدود کشتی‌ها و انجام تعدادی پرواز به مقصد فرودگاه صنعاء و خروج از آن محدود نباشد.

به گزارش مرور نیوز، پارلمان یمن در صنعاء در جلسه روز شنبه خود به ریاست عبد الرحمان الجماعی، معاون رئیس پارلمان تمدید دو ماهه آتش‌بس در این کشور را به ملت یمن تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که توافق تمدید آتش‌بس موقت به یک صلح فراگیر و دائمی تبدیل شود،

همچنین این پارلمان همه طرف‌ها را به پایبندی به بندهای آتش‌بس از جمله توقف هرگونه نقض، آزادی اسرا طبق اصل همه دربرابر همه و  توقف جنگ اقتصادی که از بیش از هفت سال قبل علیه ملت یمن آغاز شده برای جلوگیری از بروز فاجعه‌ای انسانی حاصل از جنگ و محاصره، تشویق کرد.

پارلمان صنعاء در ادامه تاکید کرد که آتش‌بس باید شامل تمامی مناطق یمن بوده و تنها به صدور مجوز برای ورود محدود کشتی‌ها و انجام تعدادی پرواز به مقصد فرودگاه صنعاء و خروج از آن محدود نباشد و باید شامل لغو کامل محاصره از بنادر یمن و فرودگاه‌ها و جاده‌های بین شهری به ویژه استان تعز باشد.

همچنین این پارلمان گروه‌های یمنی را به استفاده از این آتش‌بس و آغاز گفتگویی ملی که به جنگ و محاصره پایان داده و دخالت بیگانه و قیمومیت خارجی را متوقف کرده و وحدت و حاکمیت ملی یمن را حفظ کند، تشویق کرد.

این پارلمان در ادامه توقف این جنگ بیهوده و خصمانه که مردم یمن را از پا درآورده و باعث تلفات جانی، تخریب زیرساخت‌ها و اموال شخصی و عمومی، شیوع گرسنگی و بیماری‌های واگیردار و کمبود شدید غذا، دارو و سوخت شده، خواستار شد.

پارلمان صنعاء در جلسه روز شنبه خود از جامعه جهانی، شورای امنیت و سازمان ملل خواست به مسؤولیت‌های انسانی و اخلاقی خود در برابر یمنی‌ها عمل کرده و سیاست یک بام و دو هوا را کنار بگذارند و با تمامی امکانات موجود برای به نتیجه رسیدن تلاش‌ها و ابتکارعمل‌های برقراری صلح استفاده کنند.

هانس گروندبرگ، فرستاده سازمان ملل به یمن روز پنج‌شنبه اعلام کرد که دولت صنعاء و ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان با پیشنهاد سازمان ملل برای تمدید آتش‌بس جاری در این کشور به مدت دو ماه دیگر موافقت کردند.