چین که از ابتدای آغاز همه گیری کووید-۱۹ سیاست کووید صفر را به منظور مهار بیماران جدید در پیش گرفته است با شناسایی چند بیمار جدید بازگشایی مدارس در پایتخت چین را به تاخیر انداخت.

به گزارش مرور نیوز، مقامات چین روز گذشته اعلام کردند: طبق برنامه ریزی قبلی قرار بود دانش آموزان مدارس پکن از روزهای آینده در کلاسهای درس حضور پیدا کنند اما با شناسایی چند مورد ابتلا حضور بیشتر دانش آموزان در مدرسه به زمان دیگری موکول خواهد شد.

چین که از ابتدای آغاز همه گیری کووید-۱۹ سیاست کووید صفر را به منظور مهار بیماران جدید در پیش گرفته است در ماه های اخیر و تشدید شیوع بیماری با انتقادهایی مواجه بوده است. در شانگهای، قرنطینه طولانی مدت اعمال شد و در پکن نیز مدارس تعطیل و کارمندان مجبور شدند از خانه وظایف خود را انجام دهند.

پیش تر مقامات پکن اقدام به برداشتن برخی از محدودیتهای کرونایی کرده بودند اما شناسایی موارد جدید ابتلا موجب شد تا مقامات به بازگرداندن برخی محدودیتها اقدام کنند.

به گزارش مدیکال اکسپرس، مقامات پکن اعلام کردند بیشتر دانش آموزان مقاطع ابتدایی و راهنمایی از روز دوشنبه باید از طریق آنلاین تحت آموزش قرار گیرند.