رئیس جمهور سابق آمریکا گفت که کشورش در حال نابودی و سقوط بوده و دموکرات‌ها می‌دانند او می‌تواند همه این‌ها را اصلاح کند اما هر چه در توان دارند به کار می‌گیرند تا وی را متوقف سازند.

به گزارش مرور نیوز، دونالد ترامپ در بیانیه‌ای با انتقاد تند از دموکرات‌ها اعلام کرد که کمیته منتخب مجلس نمایندگان آمریکا برای بررسی وقایع ششم ژانویه تنها تلاشی برای جلوگیری از نامزدی دوباره او در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکاست.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در بیانیه ۱۲ صفحه‌ای که روز دوشنبه منتشر شد، گفت این صرفا تلاشی برای جلوگیری از نامزدی مردی در انتخابات ریاست‌جمهوری است که در همه نظرسنجی‌ها از دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان پیشتاز است.

ترامپ ادامه داد: دلیل اینکه من در نظرسنجی‌ها پیشتاز هستم این است که دموکرات‌ها موجب ایجاد تورمی بی‌سابقه، افزایش بی‌مانند قیمت گاز، وابستگی به دشمنانمان در حوزه انرژی، بحران در آموزش و پرورش، هجوم بیگانه‌های غیرقانونی به مرزهای ما و ایجاد مشکلات در زنجیره تامین شده‌اند.

دونالد ترامپ گفت که کمیته حقیقت‌یاب ششم ژانویه -که درباره حمله به ساختمان کنگره آمریکا در ششم ژانویه ۲۰۲۱ تحقیق می‌کند- "تلاشی مذبوحانه از سمت دموکرات‌هاست تا روایت کشور در حال شکست را تغییر دهند و امید دارند که ۷ جلسه استماعی که در ماه جاری تشکیل شد و یافته‌های این تحقیقات، به طریقی چشم‌انداز رو به شکست آن‌ها را تغییر دهند."

رئیس پیشین کاخ سفید این اقدام را با تحقیقات کنگره درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا مقایسه کرد و گفت: دوباره سعی دارند همان کار را بکنند.

ترامپ گفت: من به عنوان یک رئیس جمهور سال‌ها از دروغ، رسوایی‌ها و کنایه‌های شرورانه در رابطه با روایت جعلی و ساختگی روسیه رنج بردم. ماجرای دروغین روسیه معجونی ساخته دست هیلاری کلینتون و حزب دموکرات بود. این بهانه‌ای برای توجیه شکست آن‌ها بود، اما در تمام طول مدت دولت من ادامه داشت. این یک روایت جعلی و تقلبی بود و دوباره سعی دارند این کار را بکنند.

علاوه بر این ترامپ گفت که یورش به ساختمان کنگره آمریکا اقدامی از سوی شهروندان این کشور برای پاسخگو کردن فعالیت‌های "مجرمانه" اتهامی مقامات آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ بود.

ترامپ تا آنجا پیش رفت که گفت که آمریکا در حال نابودی و سقوط بوده و دموکرات‌ها می‌دانند او می‌تواند همه این‌ها را اصلاح کند اما هر چه در توان دارند به کار می‌گیرند تا وی را متوقف سازند. این رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا افزود که او و طرفدارانش "توقف‌ناپذیر" بوده و باید آمریکا را نجات دهند.

پایگاه خبری هیل در خصوص بیانیه ترامپ نوشت: «این سند ۱۲ صفحه‌ای نشان می‌دهد که این رئیس‌جمهوری سابق هنوز از ادعاهای دروغین خود مبنی بر تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ کوتاه نیامده و تعداد انگشت شماری از ادعاهای رد شده شد خود را تکرار می‌کند تا مجدد ادعا کند که انتخابات ۲۰۲۰ از او دزدیده شده و به نفع دموکرات‌ها تقلب شده است.»

ترامپ در قسمت دیگری از بیانیه خود متذکر شده است: «در حالیکه به انتخابات میان‌دوره‌ای ایالات متحده نزدیک می‌شویم، شاهد این هستیم که فاسدان در حال بدتر کردن اوضاع هستند، و با این حال آمریکایی‌های واقعی قصد دارند تا دستگاه فاسد را با میهن پرستانی که برای آزادی می‌جنگند، جایگزین کنند.»

وی افزود: «دولت فعلی تا جایی که می‌تواند از قدرت بهره می‌گیرد و به آن چنگ می‌زند. کشور ما در یک سردرگمی قرار دارد. آمریکایی‌ها در تلاش هستند تا باک‌های بنزین خود را پر کنند، به کودکان خود غذا بدهند، فرزندان خود را آموزش دهند، کارمندان را استخدام کنند،‌ از مرزهایمان در برابر تهاجم محافظت کنند و همچنین انبوه دیگری از تراژدی‌هایی که ۱۰۰ درصد توسط دموکرات‌هایی که از طریق تقلب به قدرت رسیده‌اند، ایجاد شده است. و بدین ترتیب مردم کشور ما هم عصبانی هستند و هم غمگین.»

جلسه استماع کنگره ایالات متحده در جلسه اول خود درخصوص حمله به کنگره آمریکا توسط حامیان دونالد ترامپ که خواستار تغییر نتایج انتخابات ۲۰۲۰ بودند، مدارکی را ارائه داد که نشان می‌دهد متحدان نزدیک او – حتی دخترش – "ادعاهای نادرست این رئیس‌جمهوری سابق را مبنی بر تقلب در انتخابات" رد کرده‌اند.

دومین جلسه استماع درخصوص حمله به کنگره آمریکا روز دوشنبه برگزار شد و قرار است سومین جلسه در روز چهارشنبه این هفته برگزار شود.

علی‌رغم ادعاهای ترامپ، آدام شیف، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا گفته است که شواهد موجود در خصوص "مسئولیت" دونالد ترامپ نسبت به حمله ۶ ژانویه ۲۰۲۱ علیه کنگره ایالات متحده "بسیار قوی" است.