براساس اعلام منابع رسمی، ترکیه با تعدادی موشک "گراد" پایگاه زلیکان که در استان نینوا در شمال عراق است را مورد هدف قرار داد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از المیادین، ارتش ترکیه جمعه پایگاه زلیکان در شرق موصل عراق را با تعدادی موشک "گراد" هدف قرار داد.

پایگاه زلیکان که در استان نینوا در شمال عراق قرار دارد، برای دومین بار است که ظرف یک ماه مورد حمله قرار می‌گیرد.

در حمله اخیر منابع خبری از سقوط ۶ موشک در محیط این پایگاه نظامی خبر دادند.

مدیریت عمومی مبارزه با تروریسم، تابع پارلمان اقلیم کردستان عراق در همین راستا اعلام کرد این حمله منجر به وقوع خسارت‌های مادی و تلفات انسانی شد.

وزارت امور خارجه عراق نیز جمعه در بیانیه‌ای حمله ترکیه به شمال عراق را به شدت محکوم و اعلام کرد که این گونه اقدامات نشان‌دهنده عدم احترام به حاکمیت ملی عراق است.

در بیانیه وزارت امور خارجه عراق آمده است که این حملات تهدید آشکار برای امنیت  غیرنظامیان است که در نتیجه این اقدام تعدادی شهید و تعدادی دیگر مجروح شدند.

این امر پس از آن صورت گرفت که وزارت دفاع ترکیه جمعه در توییتی در توییتر از نابودی شش تن از تروریست‌های حزب کارگران کردستان در شمال عراق خبر داد و گفت: این اقدام در چهارچوب عملیات "پنجه قفل" صورت گرفته است.

بلوک اتحادیه میهنی کردستان در پارلمان عراق با بیان اینکه اقدامات تجاوزکارانه ترکیه به بار سنگینی برای کشورهای منطقه و جامعه جهانی تبدیل شده است، از دولت عراق خواست تا به وظیفه خود عمل کند و از حاکمیت سرزمینی عراق و جان شهروندان عراقی محفاظت کند.

حزب کارگران کردستان موسوم به "پ‌ک‌ک" که در مناطق کوهستانی شمال عراق مستقر است، از سال ۱۹۸۴ درگیر جنگ با دولت ترکیه بوده است.

ترکیه که ۲۵ سال است در شمال عراق پایگاه‌های نظامی ایجاد کرده است، پس از عملیات‌های «پنجه ببر» و «پنجه عقاب» در ۱۸ آوریل آغاز عملیات جدیدی علیه پ‌ک‌ک را اعلام کرد و آن را «پنجه قفل» نامید.