سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: پس از پایان جنگ، اوکراینی که ما با مرز‌های قبلی میشناختیم دیگر وجود نخواهد داشت.

به گزارش مرور نیوز به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در مصاحبه با اسکای نیوز اعلام کرد: «این کاملا واضح است که پس از پایان جنگ، اوکراینی که ما با مرز‌های قبلی میشناختیم دیگر وجود نخواهد داشت.»

پیش از این لئونید پاسچنیک، رئیس جمهوری لوهانسک، اعلام کرده بود که ممکن است این جمهوری برای الحاق به روسیه یک همه پرسی برگزار کند. روسای جمهوری دونباس و دونتسک نیز اعلام کردند که مسئله پیوستن به روسیه زمانی که این جمهوری‌ها مرز‌های قانونی خود را بازگردانند، در اولویت آن‌ها قرار دارد.

علاوه بر این نیز مقامات نظامی و غیرنظامی خرسون که چندماه پیش به تصرف روسیه در آمد، نیز عنوان کردند که این منطقه به دنبال پیوستن به خاک روسیه است. از طرفی دیگر مقامات ارشد منطقه زاپوروژیه نیز تمایل خود را برای پیوستن به خاک روسیه اعلام کرده اند.

این در حالی است که چندی پیش دیمیتری مدودف، رئیس شورای امنیت ملی روسیه، مدعی شد که احتمالا تا دو سال آینده در نقشه جهان اوکراین وجود ندارد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اسفند سال گذشته پس از سال‌ها درگیری و تنش بین اوکراین و روسیه و دامن زدن غربی‌ها و آمریکا به این تنش ها، پس از حمایت از استقلال دو منطقه لوهانسک و دونتسک، در راستای حمایت از مردم روس زبان شرق اوکراین فرمان آغاز عملیات نظامی در این منطقه را به نیرو‌های مسلح روسیه صادر کرد.