وزیر خارجه تل‌آویو ضمن تکرار ادعاهای خود علیه جمهوری اسلامی ایران اذعان کرد که ترکیه می‌تواند به تلاش‌های ایران برای انجام اقدامات تروریستی علیه صهیونیست‌ها در این کشور پاسخ دهد.

به گزارش مرور نیوز، یائیر لاپید وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی روز گذشته در سفر به ترکیه از ارتقاء روابط تل‌آویو و آنکارا در یک‌سال گذشته گفت.

لاپید در نشست خبری مشترک خود با «مولود چاووش اوغلو» در آنکارا گفت: «ما در سال گذشته شاهد پیشرفت بزرگی در روابط بین اسرائیل و ترکیه بودیم».

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی افزود: «ما گفت‌وگوها را برای بازگرداندن سُفرا در آینده‌ای نزدیک آغاز کردیم؛ ما درباره بهبود رایزنی‌های اقتصادی و سیاسی نیز صحبت کردیم و امیدواریم که به زودی این گام‌ها را تکمیل کنیم».

وی ضمن اذعان به این که «ترکیه مقصد اول گردشگران اسرائیلی است»، افزود: «امیدواریم که گردشگران اسرائیلی در آینده‌ای نزدیک بتوانند به ترکیه بازگردند».

لاپید در این نشست خبری خطاب به وزیر خارجه ترکیه گفت: «بسیار مهم است که در هفته‌های آینده روندی را که در سفر شما به اسرائیل آغاز کرده‌ایم، نهایی کنیم؛ و [در چارچوب آن] به خطوط هوایی اسرائیل اجازه دهیم مستقیماً هم به مقصد استانبول و هم به سواحل ترکیه پرواز کنند».

وزیر خارجه تل‌آویو در این نشست، ضمن تکرار ادعاهای خود علیه جمهوری اسلامی ایران، مدعی شد که تهران برای انجام حمله در ترکیه برنامه‌ریزی کرده است. وی همچنین اذعان کرد که ترکیه می‌تواند به تلاش‌های ایران برای انجام اقدامات تروریستی علیه صهیونیست‌ها در این کشور پاسخ دهد.

وی در این دیدار ضمن تشکر از همتای ترکیه‌ای، اذعان کرد که روابط دیپلماتیک در سطح بین‌المللی ابعاد شخصی نیز دارند و کار با چاووش اوغلو روند بهبود روابط بین تل‌آویو-آنکارا را سرعت بخشیده است.

این در حالی است که لاپید بعد از تصدی مسئولیت  پیشبرد امور کابینه تل‌آویو که پس از مدت‌ها بحران‌ سیاسی داخلی در سرزمین‌های اشغالی، آنکارا را به عنوان اولین مقصد سفرهای خارجی خود انتخاب کرد و چند ساعت مهمان ترکیه بود.