رئیس‌ جمهور اوکراین گفت: اقدام کشورها به اعمال تحریمها علیه روسیه کافی نیست، نیاز اوکراین به سامانه‌های پدافند هوایی ضرورت بیشتری دارد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از هیل، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌ جمهور اوکراین از کشورهای متحد این کشور درخواست کرد که در پاسخ به تداوم حمله‌های موشکی روسیه، سامانه‌های پدافند هوایی در اختیار کی‌یف قرار دهند.

زلنسکی که این اظهارات را روز شنبه خطاب به مردم اوکراین و جهان انجام می‌داد افزود: اقدام کشورها به اعمال تحریمها علیه روسیه کافی نیست، نیاز اوکراین به سامانه‌های پدافند هوایی ضرورت بیشتری دارد.

رئیس‌جمهور اوکراین گفت: در ۲۴ ساعت گذشته روسیه ۴۵ موشک به خاک اوکراین شلیک کرده و هدف آن القای این تصویر است که ارتش روسیه در تصرف اوکراین موفق خواهد بود.

زلنسکی با بیان اینکه « روسیه در اصل قصد داشت اوکراین را ظرف چند روز تصرف کند» گفت: نمایش قدرت با شلیک موشک، تفاوت راهبردی ایجاد نخواهد کرد.

رئیس‌جمهور اوکراین در ادامه خطاب به مردم این کشور افزود: ما مغلوب نخواهیم شد، ما بر آنها غالب خواهیم شد. هیچ موشک و حمله روسی نمی‌تواند روحیه مردم اوکراین را تضعیف کند. هر موشک آنها استدلالی است برای مذاکره ما با شُرکایمان.

این سخنان زلنسکی در شرایطی بیان می‌شود که رسانه‌ها گزارش می‌دهند ارتش روسیه شهر راهبردی «سیویرودنتسک» را به طور کامل تصرف کرده و نیروهای اوکراینی از این شهر عقب‌نشینی کرده‌اند.شهر سیویرودنتسک یکی از آخرین پایگاه‌های باقی‌مانده نیروهای اوکراینی در منطقه «دنباس» در شرق اوکراین بود.

رئیس‌ جمهور اوکراین همچنین اعلام کرد که تصمیم دارد روز دوشنبه در نشست سران کشورهای گروه هفت و پس از آن در نشست روز چهارشنبه سران ناتو شرکت کند. نشست گروه هفت از امروز تا سه‌شنبه در آلمان برگزار خواهد شد.