سخنگوی وزارتخانه چین به تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران واکنش نشان داد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از صفحه رسمی وزارت امور خارجه چین، سخنگوی این وزارتخانه به تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران واکنش نشان داد.

در همین ارتباط، «ژائو لیجیان»، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: «پکن همواره با تحریم‌های غیرقانونی و غیرقابل توجیه یکجانبه آمریکا مخالف بوده است. ما از طرف آمریکایی می‌خواهیم که رویه نادرست توسل به تحریم‌ها را در هر مرحله کنار بگذارد و به مذاکرات برای ازسرگیری پایبندی به برجام کمک کند.»

این مقام چینی همچنین افزود: «جامعه بین‌المللی از جمله چین در چارچوب قوانین بین‌المللی با ایران همکاری عادی داشته است. این همکاری منطقی و قانونی است و این همکاری در شرایطی است که به شخص ثالث آسیبی وارد نمی‌شود و شایسته احترام و حمایت است.»

واکنش سخنگوی وزارت خارجه چین پس از آن اعلام شده که وزارت خزانه‌داری آمریکا شامگاه چهارشنبه از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران خبر داد. بر اساس این گزارش، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که اسامی ۲ فرد، ۱۳ شرکت و ۲ نفتکش را به فهرست تحریم‌ها علیه ایران اضافه کرده است.

این تحریم‌ها شرکت‌های ثبت شده در امارات، چین و ویتنام و دو نفتکش با پرچم کشورهای گابون و پاناما را شامل می‌شود.

خزانه داری آمریکا پیش از این اواخر خرداد ماه گذشته نیز تحریم‌های جدیدی را علیه ایران وضع کرده بود.

بر اساس اعلام دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خزانه داری آمریکا، این کشور ۲ شخص حقیقی و ۹ شخص حقوقی مرتبط با ایران را مورد تحریم قرار داد.

این افراد دارای تابعیت‌های چینی و هندی با نام‌های «محمد شاهین راکنودین هور» تبعه هند و «جینگ فنگ ژائو» تبعه چین بودند.

همچنین شرکت‌های هدف تحریم‌های آمریکا نیز شرکت‌های نفتی بودند.

ادعای وزارت خزانه داری آمریکا این است که شرکت‌های مذکور نقش مؤثری در فروش محصولات پتروشیمی ایران در خارج از این کشور داشته‌اند.