وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اظهار داشت که سفر رئیس جمهور آمریکا به اراضی اشغالی، پیامی به ایران منتقل می‌کند.

به گزارش مرور نیوز، بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، یک هفته پیش از سفر بایدن به اراضی اشغالی، در ادامه گزافه گویی‌های خود علیه ایران، خواستار تقویت همکاری‌های منطقه‌ای برای مقابله با ایران شد و اظهار داشت که سفر بایدن، رئیس جمهور آمریکا، به خاورمیانه پیامی را به ایران منتقل می کند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، گانتس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سفر بایدن به اراضی اشغالی پیامی را برای ایران به دنبال دارد، گفت: «واقعیت این است که رئیس جمهور بایدن در سفر خود به خاورمیانه و بازدید از اسرائیل و عربستان، قصد دارد جایگاه اسرائیل را در منطقه تقویت کند.»

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همچنین از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست تا فعالیت‌های امنیتی خود را در منطقه کرانه باختری گسترش دهد و «به منظور اعتمادسازی» از مراجعه به دادگاه کیفری بین المللی لاهه خودداری کند.

این ادعا‌ها در حالی عنوان می‌شوند که مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی از زمان امضای توافقنامه آبراهام، حدود ۱۵۰ جلسه امنیتی با متحدان خود در منطقه برگزار کرده اند و از آن زمان قرارداد‌هایی در زمینه امنیتی و نظامی به ارزش بیش از ۳ میلیارد دلار با کشور‌های عربی امضا کرده اند.

گانتس روز گذشته در ادامه اتهام زنی‌ها به ایران، مدعی شد که پهپاد‌های حزب الله که به سوی میدان گازی کاریش در پرواز بودند، ساخت ایران هستند.