جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در حالی امروز چهارشنبه به سرزمین‌های اشغالی سفر خواهد کرد که از هم‌اکنون تدابیر ویژه امنیتی به منظور حفاظت وی آغاز شده است.

 

به گزارش مرور نیوز، منابع رسانه‌ای عبری زبان اعلان کردند بیش از 16 هزار نیروی پلیس مسئولیت تامین امنیت سفر رئیس‌جمهور آمریکا را برعهده خواهند داشت.

علاوه بر این شش هلی‌کوپتر نظامی و 80 خودرو از جمله خودروهای زرهی کاروان جو بایدن را در سفر به سرزمین‌های اشغالی همراهی خواهند کرد.

بایدن قرار است در سفر به تل آویو علاوه بر دیدار با یائیر لاپید نخست‌وزیر و اسحاق هرتزوگ رئیس‌جمهور رژیم صهیونیستی با بنیامین نتانیاهو رهبر اپوزیسیون کنست نیز گفتگو نماید. کاخ سفید اعلام کرده بایدن پذیرفته است تا تنها برای 15 دقیقه با نتانیاهو دیدار کند.

جو بایدن همچنین قرار است در سخت‌ترین بخش سفر خود که کاخ سفید تلاش کرده است آن را پاسخی به دعوت «ملک سلمان بن عبدالعزیز آل‌سعود» پادشاه 86ساله عربستان سعودی جلوه دهد، به ریاض برود. در این سفر همه نگاه‌ها به دیدار وی با ولیعهد سعودی و حاکم عملی این کشور است که بایدن وعده منزوی کردن حکومت تحت امر او را در پی قتل فجیع جمال خاشقجی روزنامه‌نگار مخالف سعودی داده بود.

مقامات کاخ سفید تأکید دارند که بایدن در سفر به عربستان سعودی به یک «دستورکار بزرگ» خواهد پرداخت که انرژی تنها یکی از موارد آن است. آن‌ها مجموعه‌ای از مسائل از عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با اسرائیل، پایان دادن به جنگ در یمن و توسعه استراتژی‌های ضد تروریسم را نام برده‌اند.