رسانه های خبری بامداد امروز چهارشنبه از گریختن رئیس جمهور سریلانکا به مالدیو خبر دادند و اکنون دفتر نخست وزیر این کشور این مسئله را تایید کرد.

به گزارش مرور نیوز و به نقل از الجزیره، دفتر «رانیل ویکرمسینگه» نخست وزیر سریلانکا تایید کرد که «گوتابایا راجاپاکسا» رئیس جمهور این کشور ساعاتی پیش از استعفای خود به کشور مالدیو گریخته است.

پیشتر منابع خبری اعلام کردند که رئیس‌جمهور سریلانکا بامداد چهارشنبه در بحبوحه بحران اقتصادی سه ماهه که باعث کمبود شدید مواد غذایی و سوخت شده، از کشور گریخته است.

به گفته یک مقام اداره مهاجرت که خواست نامش فاش نشود، راجاپاکسا به همراه همسر و دو محافظش به وسیله هواپیمای نیروی هوایی سریلانکا به مقصد شهر ماله پایتخت مالدیو پرواز کردند.

راجاپاکسا پیشتر تحت فشارهای گسترده با کناره گیری از پست خود موافقت کرده بود. همچنین ویکرمسینگه هم گفته است پس از روی کار آمدن دولت جدید، او نیز مقامش را ترک خواهد کرد.

در حالی که قانون‌گذاران در سریلانکا اواخر روز دوشنبه برای انتخاب رئیس جمهور جدید به توافق رسیدند، اما هنوز تصمیم نگرفته اند که چه کسی باید به عنوان نخست وزیر انتخاب شود.

رئیس جمهور جدید قرار است باقیمانده دوره ریاست جمهوری راجاپاکسا تا سال ۲۰۲۴ را به پایان برساند و به طور بالقوه می‌تواند نخست وزیر جدیدی را با تصویب پارلمان منصوب کند.

فساد و سو مدیریت، کشور جزیره‌ای سریلانکا را مملو از بدهی و ناتوانی در پرداخت هزینه واردات کالاهای اساسی کرده است. کمبودها باعث ناامیدی ۲۲ میلیون نفر در این کشور شده است و بسیاری از سریلانکایی‌ها وعده‌های غذایی خود را حذف می‌کنند و ساعت‌ها در صف می‌ایستند تا سوخت دریافت کنند.