نخست وزیر عراق گفت: عراق امروز بیش از دیگر کشورها از تغییرات آب و هوایی متضرر شده است. برای همین تصمیم گرفتیم با برادران و دوستانمان برای عبور از این چالش‌ها همکاری کنیم.

به گزارش مرور نیوز، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در دیدار با تعدادی از خبرنگاران گفت: نشست سران ریاض که شنبه با مشارکت کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس)، آمریکا، مصر و اردن برگزار می‌شود فرصتی برای سرمایه گذاری و تبادل فرهنگی و آموزش و بهداشت است. جهان بسیاری از مفاهیم را بعد از کرونا تغییر داد و استراتژی امنیت و دفاع بهداشت، آموزش و صنعت شده است. پس عاقلانه نیست که استراتژی ما مبتنی بر اوهام و سوءظن و دوری از مشترکات فرهنگی باشد.

وی گفت که در نشست سران ریاض درباره پرونده‌های آب و تغییرات آب و هوایی و اقتصاد صحبت خواهد کرد.

الکاظمی گفت: زمانی عراق به دلیل سیاست‌های اشتباه به حاشیه رانده شده بود و این مسئله تأثیر بدی بر زیرساخت ما گذاشت. بعد از سال ۲۰۰۳ سیاست انزوا به دلایلی ادامه یافت. عراق توانست به انزوا پایان دهد و نقش خود را در روابطش با کشورهای منطقه و جهان بازیابد. عراق امروز بیش از دیگر کشورها از تغییرات آب و هوایی متضرر شده است. برای همین تصمیم گرفتیم با برادران و دوستانمان برای عبور از این چالش‌ها همکاری کنیم.

وی درباره مسئله فلسطین گفت: موضع عراق درباره مسئله فلسطین ثابت و واضح است. ما جزو هیچ محور و ائتلافی در منطقه نیستیم. ما سیاست متوازن خود را با همسایگان حفظ می‌کنیم.