جو بایدن طی سخنرانی درخصوص «تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین» اظهار کرد که "سرطان" دارد؛ اظهاراتی که کاخ سفید را مجبور کرد تا فورا نسبت به این قضیه واکنش نشان دهد و تکذیبیه منتشر کند.

به گزارش مرور نیوز، جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا طی این سخنرانی در روز چهارشنبه ضمن بیان اینکه به دلیل انتشار گازهای گلخانه‌ای از پالایشگاه‌های نفتی که در نزدیکی محل زندگی کودکی او وجود داشتند، دچار سرطان شده، افزود: «به همین دلیل است که من و تمام کسانی که با آن‌ها بزرگ شده‌ام، همگی سرطان داریم و به همین دلیل است که "دلاور" بالاترین نرخ ابتلا به سرطان را به خود اختصاص داده است.»

این اظهارات بایدن باعث شد تا کاخ سفید فورا واکنشی نشان دهد. کاخ سفید در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد که رئیس‌جمهوری آمریکا پیش از شروع ریاستش سرطان پوست داشت و قبل از روی کار آمدنش آن را درمان کرد.

«کوین اوکانر»، پزشک بایدن، همچنین سال گذشته گزارشی از وضعیت سلامت وی منتشر کرد که در آن اشاره‌ای به اینکه رئیس جمهور آمریکا در حال حاضر از سرطان رنج می‌برد، نشده بود.

گزارش اوکانر نشان می‌داد که سرطان پوست بایدن، که مورد مداوا قرار گرفته، به‌جای حاصل شدن از قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی مورد استفاده در صنعت نفت، بیشتر به ‌دلیل حضور در معرض نور خورشید بود.

اوکانر در مورد بایدن که زمانی نجات غریق سابق استخر شنا بود، نوشت: «به خوبی ثابت شده است که بایدن در دوران جوانی خود زمان زیادی را زیر نور خورشید گذرانده بود.»

با این حال هنوز مشخص نیست که چرا بایدن طی این سخنرانی درخصوص بیماری خود، فعل حال را انتخاب کرده است.