کابینه رژیم صهیونیستی در خصوص احتمال بسته شدن آژانس مهاجرت یهودیان در مسکو، روسیه را به اقدامات تلافی جویانه تهدید کرد.

به گزارش مرور نیوز، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت به نقل از برخی مسئولان حاضر در نشستی که «یائیر لاپید» نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی برگزار کرد، نوشت در نشست صبح یکشنبه، حرف و حدیث‌هایی درباره اقدامات متقابل اسرائیل در صورت اجرای تهدید‌های روسیه مبنی بر تعطیلی دفاتر آژانس یهودی مهاجرت، مطرح شد.

لاپید خواستار آماده کردن بسته اقدامات علیه مسکو، در صورت تعطیلی آژانس مهاجرت یهودیان در روسیه شد.

به گفته مسئولان حاضر در این نشست، «آویگدور لیبرمن» وزیر دارایی و «زئیف الکین» مواضع تندی علیه روسیه داشتند و الکین پیشنهاد کرد به مرکز فرهنگی روسیه در تل آویو آسیب وارد شود.

یکی از مسئولان گفت الکین نظر خود را در خصوص برخی ایده‌ها مطرح کرد و از مرکز فرهنگی روسیه به عنوان مثال یاد کرد؛ اما این مسئله عملا روی میز مطرح نشد.

آحارانوت همچنین نوشت: «بار دیگر سفر هیئت حقوقی اسرائیلی به مسکو لغو شد. آن هم در حالی که قرار بود این هیئت دیروز یکشنبه عازم روسیه شود؛ اما روادید برای ورود به روسیه را دریافت نکرد. این هیئت در انتظار موافقت روسیه است و در این مرحله مشخص نیست که این سفر انجام خواهد شد یا خیر.»

این روزنامه افزود «قرار است این هیئت در تلاش برای متقاعد کردن روسیه درباره ادامه فعالیت‌های آژانس یهودیان در روسیه، عازم مسکو شود تا مقدمه‌ای برای بحث و گفتگو در خصوص این پرونده باشد و احتمال می‌رود در این هفته در دادگاه مسکو به این پرونده پرداخته شود.»

یدیعوت آحارانوت نوشت: «روس‌ها این پیام را ارسال کرده اند که قصد مداخله در این پرونده را ندارند، زیرا اقدامات در خصوص این پرونده در دادگاه انجام می‌شود.»