دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی اکو اظهار داشت: توسعه روابط تعاونی اقتصادی در افغانستان که بخشی از توسعه پروژه‌های منطقه‌ای است، برای اکو مهم است. همچنین با توجه به پتانسیل رو به رشد آسیای مرکزی، افغانستان می‌تواند در اجرای طرح‌های حمل و نقلی- ترانزیتی، به ویژه خط ریلی ترانس افغان نقش مهمی ایفا کند.

به گزارش مرور نیوز، «خسرو ناظری» دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی(اکو) در نشست بین المللی «افغانستان: امنیت و توسعه اقتصادی» که در حال برگزاری است، گفت: اکو برای همکاری همه جانبه چه در منطقه و چه در افغانستان آماده است.

وی اظهار داشت: اکو برقراری صلح، ثبات و امنیت در افغانستان را به عنوان مهم ترین عاملی برای حمایت از روند بازسازی، توسعه و رشد اقتصادی-اجتماعی در این کشور می‌داند. این عوامل همچنین در مسائل به هم پیوستگی منطقه‌ای، حمایت از فعالیت سرمایه‌گذاری و تجارت در منطقه و فرامرزهای آن نقش کلیدی ایفا می‌کنند.

دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی ادامه داد: توسعه روابط تعاونی اقتصادی در افغانستان که بخشی از توسعه پروژه‌های منطقه‌ای است، برای اکو مهم است. همچنین با توجه به پتانسیل رو به رشد آسیای مرکزی، افغانستان می‌تواند در اجرای طرح‌های حمل و نقلی- ترانزیتی، به ویژه خط ریلی ترانس افغان نقش مهمی ایفا کند.

ناظری خاطرنشان کرد: اکو برای همکاری همه جانبه هم در منطقه و هم در افغانستان آماده است و همچنین توسط بنیاد این سازمان از ابتکارات و پروژه‌های جدید که در آینده اجرا شود، از جمله بازسازی اقتصادی افغانستان کمک مالی کند.

وی تاکید کرد: ما به این مشکلات باید توجه خاص بدهیم، راه حل عملی بیابیم. انزوای افغانستان به حل و فصل مشکلات این کشور کمک نخواهد کرد.

ناظری از تمام طرف‌های علاقمند از جمله جامعه بین المللی خواست تا اقداماتی را برای توسعه پایدار افغانستان انجام دهند، تلاش‌ها را برای تنظیم پیشنهادات مبنی بر اتخاذ اقدامات مشترک در جهت همکاری در مسیر افغانستان هماهنگ کنند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که شرکت کنندگان در پایان این نشست به نتایج معینی دست یابند.