طبق گزارش شبکه خبری سی ان بی سی سخنان جو بایدن در نفی رکود اقتصادی با غضب آلود مخاطبان رو به رو شد.

به گزارش خبرگزاری موج، شبکه سی‌ان‌بی‌سی شامگاه گذشته گزارش داد که سخنان اخیر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در نفی رکود اقتصادی در این کشور، با واکنش تمسخرآمیز و البته غضب آلود مخاطبان آمریکایی روبرو شده است.

جو بایدن روز گذشته در سخنانی ایجاد رکود در اقتصاد آمریکا را رد کرده بود و گفته بود در شرایط کنونی رکودی را مشاهده نمی کند.

این سخنان در شرایطی مطرح شد که دفتر پژوهش‎های اقتصادی وابسته به وزارت خارجه امریکا اخیرا در گزارشی اعلام کرد که شاخص تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماه دوم سال ۲۰۲۲ به میزان ۹ دهم درصد کاهش پیدا کرده است.

این در حالی است که بر اساس همین گزارش، شاخص تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماه نخست سال جاری میلادی نیز، ۱.۶ درصد کاهش پیدا کرده بود.

در این گزارش آمده است: بر اساس این آمارها اقتصاد آمریکا وارد روند رکودی خود شده است، که برمبنای کاهش شاخص تولید ناخالص داخلی در دو دوره متوالی سه ماهه از یک سال، تعریف می شود.

شبکه سی‌ان‌بی‌سی گزارش داد که انکار این واقعیت از سوی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، اصلا به مذاق مخاطبان آمریکایی خوش نیامده است و آنها رئیس جمهور را دلقک و دروغگو توصیف کرده اند.

یکی از مخاطبان آمریکایی به نام مستعار K.D خطاب به بایدن گفته است: «دلقک ما در شرایط رکود قرار داریم!». مخاطبی دیگر به نام Rachel Black نیز گفته است: «بایدن به آمریکایی ها می گوید نگران نباشید! اگر ما در شرایط رکود قرار داریم، پس من تعریف رکود را تغییر می دهم!».