دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی تاکید کرد، این جنبش با رهبران جهاد اسلامی و جنبش حماس درخصوص حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه در تماس دائمی است و ملت فلسطین حق دارد از خود دفاع کند و با همه ابزارها به حمله پاسخ دهد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از المیادین،  سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی تلویزیونی اظهار داشت، این حق ملت فلسطین و جنبش مقاومت است که به این تجاوز با ابزارها و شیوه‌هایی که مناسب می‌داند پاسخ دهد و هر انسان شریفی در جهان باید از این حق حمایت کند.

وی گفت: ما در حزب الله آنچه را که در غزه رخ می‌دهد، لحظه به لحظه پیگیری می‌کنیم و با رهبران جنبش جهاد اسلامی و جنبش حماس و سایر گروه‌ها در تماس دائمی هستیم و معتقدیم که مقاومت در این درگیری دست برتر را دارد.

نصرالله تصریح کرد: دشمن گمان می‌کرد که مقاومت پاسخ نمی‌دهد و در ارزیابی خود اشتباه کرد و من به آنها می‌گویم در ارزیابی با لبنان اشتباه نکنید زیرا مقاومت در برابر هیچ تجاوزی یا تضییع حقوقی سکوت نمی‌کند.

دبیرکل حزب الله افزود: دشمن می‌داند که مقاومت قدرتمندتر از هر زمان دیگری است.

وی گفت، آنچه در غزه رخ داد، یک تجاوز اسرائیلی آشکار و جنایتی مستقیم است. هر کس که در برابر جنایت غزه سکوت اختیار کند محکوم است؛ زیرا سکوت در برابر این تجاوز و عدم واکنش به آن دشمن را به ارتکاب ترورهای بیشتری علیه رهبران سوق خواهد داد.

نصرالله اظهار داشت: آمریکایی که خود را مدافع حقوق بشر معرفی می‌کند، بیش از سایر کشورها حقوق بشر را در داخل و خارج این کشور نقض کرده و فجیع‌ترین اقدامات را در زمینه نقض حقوق بشر انجام می‌دهد و به دنبال آن است که ما را متقاعد کند که "اسرائیل" دولت صلح است.

وی گفت: مقاومت در لبنان و فلسطین ثابت کرد که ارتش اشغالگر شکست می‌خورد و دچار ذلت می‌شود و هیبتش در هم می‌شکند. ما باید تلاش کنیم نقاط قوت خود و نقاط ضعف دشمن را آشکار کنیم و در رویارویی از آن استفاده کنیم.

نصرالله اشاره کرد، یکی از روش‌های دشمن شبهه‌پراکنی است و طی محاصره لبنان نیز این شبهه را افکند که سلاح مقاومت عامل بحران‌ها است. دشمن از این طریق در تلاش است تا بر روند درگیری‌ها تاثیر بگذارد.

دبیر کل حزب الله لبنان خاطر نشان کرد، تجربه نشان داده که آمریکا در عرصه سیاسی و میدانی شکست می‌خورد، همانطور که در عراق، افغانستان، ایران، یمن، سومالی، ونزوئلا و کوبا رخ داد.

وی گفت: طی ساعات آینده مشخص خواهد شد که دشمن در ارزیابی دچار اشتباه شد و آنچه که رخ داد بازدارندگی فلسطین در برابر اسرائیل را اثبات می‌کند.