مشاور امنیت ملی آمریکا با تکرار ادعای مقامات آمریکایی گفت ایران اگر شهروندان آمریکایی را هدف قرار دهد با پیامدهای بدی روبرو خواهد شد.

به گزارش مرور نیوز، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا روز چهارشنبه در تکرار ادعاهای مقامات آمریکایی از ایران خواست تا شهروندان این کشور از جمله مسئولان سابق و فعلی واشنگتن را هدف قرار ندهد.

طبق گزارش آر تی، سالیوان در بیانیه‌ای ادعا کرد: «اگر ایران به هر یک از شهروندان ما، از جمله کسانی که به آمریکا خدمت می‌کنند یا در گذشته خدمت کرده اند، حمله کند، با عواقب جدی مواجه خواهد شد».

این بیانیه افزود: ما به استفاده از تمام امکانات دولت آمریکا برای محافظت از آمریکایی‌ها ادامه خواهیم داد.

این ادعاهای سالیوان پس از آن مطرح شده است که عصر امروز وزارت دادگستری آمریکا در ادعایی، اتهاماتی جنایی را علیه یک شهروند ایرانی در زمینه تلاش برای ترور جان بولتون مشاور امنیت ملی آن کشور در دولت ترامپ صادر کرد.

دادستان‌های آمریکا مدعی شدند شهرام پور صفی، شهروند ۴۵ ساله ایرانی قصد داشته تا با اعظای ۳۰۰ هزار دلار به یک فرد در آمریکا، جان بولتون را ترور کند. ادعای مقامات آمریکایی در خصوص طرح ترور بولتون از سوی یک ایرانی در حالی مطرح می شود که مذاکرات هسته ای میان ایران و کشورهای غربی در جریان است. برخی تحلیلگران بر این باورند طرح چنین ادعاهایی در میانه مذاکرات، برای به حاشیه راندن و تضعیف موضع ایران در مذاکرات صورت می گیرد. به تازگی مقامات کشورمان از بررسی پیشنهاد تازه اتحادیه اروپا در خصوص توافق هسته ای خبر داده بودند.

حساب توئیتری شبکه تلویزیونی العربی به تازگی با انتشار مطلبی نوشت: محمد مرندی مشاور هیئت مذاکره کننده ایرانی به این شبکه گفته است ایران با بررسی پیشنهاد‌های اصلاح شده درباره توافق هسته‌ای به مشارکت سازنده ادامه می‌دهد. او افزود: ایده‌های پیشنهادی اتحادیه اروپا و دیگر موضوعات موثر در حل و فصل مسائل باقی مانده بررسی شد.