اداره ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان عصر روز گذشته اعلام کرد که در جریان سیل طی ۲۴ ساعت گذشته دستکم ۱۰ نفر کشته و ۲۶ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

به گزارش مرور نیوز، اداره ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان (NDMA) عصر روز گذشته (شنبه) اعلام کرد که در جریان سیل شدید ناشی از باران های موسمی و حوادث مرتبط با آن طی ۲۴ ساعت گذشته در این کشور، دستکم ۱۰ نفر کشته و ۲۶ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط اداره ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان، دستکم چهار کودک و دو زن در میان قربانیان سیل که در مناطق مختلف این کشور جان خود را از دست داده اند، هستند.

به گزارش اداره ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان، ایالت بلوچستان در این کشور بیشترین آسیب را از سیل دیده به طوری که شش تن در این ایالت جان خود را از دست داده اند.

پس از آن نیز ایالت خیبر پختونخوا سه کشته و پنجاب نیز یک مورد مرگ ناشی از سیل و حوادث مرتبط با آن را گزارش کرده اند. همچنین سیل پنج خانه را نیز در خیبر پختونخوا تخریب کرده است.

بر اساس این گزارش، از اواسط ماه ژوئن میلادی مجموع تلفات باران‌های موسمی در پاکستان به ۵۹۲ نفر رسیده که ۱۱۶ نفر از آن ها زن و ۲۳۰ نفر نیز کودک بوده اند. همچنین ۹۷۴ نفر دیگر نیز زخمی و مصدوم شده اند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، علاوه بر این، در مجموع ۵۱ هزار و ۶۵۹ خانه، ۱۲۶ پل و ۴۳ مغازه نیز در جریان بارندگی های موسمی شدید و سیل در این کشور تخریب شده است.