اعضای شورای امنیت سازمان ملل در آخرین نشست این شورا نتوانسته‌اند روی تمدید معافیت سفر ۱۳ مقام طالبان به توافق برسند.

به گزارش مرور نیوز، اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد برای تمدید معافیت اعضای ارشد طالبان به توافق نرسیده‌اند.

آسوشتیدپرس گزارش داد که  اعضای شورای امنیت سازمان ملل در آخرین نشست این شورا نتوانسته‌اند روی تمدید معافیت سفر ۱۳ مقام طالبان توافق کنند.

این رسانه آمریکایی گفته است که روسیه و چین از اعضای این شورا برای رأی دادن به معافیت یا عدم معافیت سفر مقامات طالبان مهلت خواسته‌اند.

آمریکا و کشورهای غربی به دلیل بی توجهی این گروه به بازگشایی مدارس دخترانه و عدم تشکیل دولت فراگیر خواستار عدم تمدید معافیت سفر 13 عضو ارشد طالبان هستند.

با این وجود آسوشیتدپرس گزارش داده که قرار است روسیه و چین  پیشنهادات‌ آمریکا در این خصوص را بررسی و نظر خود را به شورای امنیت اعلام کنند.

پیش از این «آماندا پرایس»، خبرنگار شبکه الجزیره، در رشته توییتی به نقل از دیپلمات‌های شورای امنیت نوشته بود که پیشنهاد روسیه و چین برای تمدید معافیت‌های ممنوعیت سفر ۱۳ تن از مقامات طالبان برای ۹۰ روز، امروز توسط بریتانیا، فرانسه، آلبانی و ایرلند رد شد.

به گفته وی، شورای امنیت سازمان ملل متحد در حال حاضر بر سر تمدید معافیت‌های ممنوعیت سفر برای گروهی از مقامات طالبان در افغانستان به بن‌بست رسیده است. این معافیت‌ها برای 13 مقام طالبان قرار است روز جمعه به پایان برسد.

بر اساس این گزارش، ایرلند با آخرین پیشنهاد چین و روسیه برای تمدید معافیت‌های ممنوعیت سفر ۱۳ مقام طالبان برای سفر به چین، روسیه و کشورهای منطقه مخالفت کرده است. این معافیت‌ها روز جمعه بدون توافق شورای امنیت سازمان ملل در مورد طرح تمدید آنها منقضی شده است.